خبرگزاری کار ایران

تخلیه ۶.۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۷۴۱

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۶ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۵۶ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش ایلنا از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۶ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۵۶ تن بود و در این بین جو رشد ۱۱۵ درصدی و ذرت رشد ۱۳ درصدی داشته است.

میزان تخلیه گندم طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۶۱ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو تا پایان تیرماه سال جاری معادل ۶۱۶ هزار و ۱۵۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تنی در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تخلیه ذرت طی چهار ماهه سال جاری معادل ۲ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۸۰ تن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۶۹ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۳ درصدی را شاهد بوده است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۹۱۹ هزار و ۹۷۵ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ معادل ۲۰ هزار و ۳۱۰ تن بوده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان تیرماه سال جاری معادل ۹۶ هزار و ۵۹۷ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۲۸۵ هزار و ۴۷۷ تن بود.

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی تا پایان تیرماه سال جاری شامل ۲۶۴ هزار و ۶۹ دستگاه کامیون و ۸ هزار و ۱۲۷ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۲۳ هزار و ۸۶۶ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز