خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

در آستانه رقابت با خودروهای دنیا قرار داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۷۷

وزیر صمت گفت: هر قدر هم در زمینه خودرو به خود ایراد بگیریم باز هم از تولیدکنندگان خودروی جهان هستیم و در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علی آبادی وزیر صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در پاسخ به پرسش های خبرنگاران به موضوعات زیر اشاره کرد.

وی درباره دلیل توقف انتشار آمار از سوی وزارتخانه گفت: انتشار آمار دوباره آغاز خواهد شد و این موضوع در برنامه وزارت صمت قرار دارد که با رویکردی جامع و جدید به این امر بپردازد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ دستگاهی در وزارت صمت متوالی این امر نیست اما وزارت صمت باید به انتشار آمار اقدام کند.

علی آبادی در مورد صادرات خودرو گفت: هر قدر هم در زمینه خودرو به خود ایراد بگیریم باز هم از تولیدکنندگان خودروی جهان هستیم و در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید کردیم.

وی خاطرنشان کرد: آفریقایی ها و برخی از کشورهای اروپایی متقاضی خودروهای ایرانی هستند ما می خواهیم متناسب با شأن کشور خودرو تولید و صادر کنیم.

وزیر صمت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره پیش نیازهای صادرات خودرو توضیح داد: در خودرو به جایگاهی رسیده ایم که در آستانه رقابت با دنیا قرار داریم اگر خود را به رقابت با دنیا نرسانیم شکست می‌خوریم باید خود را آماده مقابله با بزرگان دنیا کنیم.

وی تصریح کرد: هر کالایی را نتوانیم صادر کنیم برنامه جامعی برای آن نداشته ایم چه خودرو باشد و چه هر کالایی دیگری.

همچنین گفتنی است در این نشست مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت ایران از واردات ۱.۸ میلیارد یورو طلا به کشور در سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز