خبرگزاری کار ایران

منظور مطرح کرد:

آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای تامین مالی قطار تهران-اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۰۸۵

رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در پاسخگویی آنلاین به مطالبات مردمی در نهاد ریاست جمهوری از تخصیص سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در دو سال گذشته برای رتبه‌بندی بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست برخط ارزیابی عملکرد و پاسخگویی دولت با حضور  احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: برای سال جاری ظرفیت‌های قانونی جدیدی در امور فرهنگی ایجاد کرده‌ایم و بر همین اساس یک درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی برای امور فرهنگی اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر گفت: قطارهای سریع‌السیر از اولویت‌های دولت است و مسیر تهران-مشهد و تهران-اصفهان دو مسیر است که در این موضوع رسیدگی ویژه می‌شود.

منظور افزود: در همین راستا در اصلاحیه‌ای که بر مصوبه شورای اقتصاد صورت گرفت تکمیل پروژه تهران-اصفهان در اولویت قرار گرفت اما این موضوع باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی نیز قرار بگیرد.  

وی تصریح کرد: سازمان برنامه آمادگی کمک به فاینانس پروژه را دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به پرسش برخط دیگری با موضوع مطالبات بازنشستگان گفت: در دو سال گذشته هر سال ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی بازنشستگان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید بررسی کند که آیا ذی‌حقی هست که مطالبه‌ای داشته باشد یا نه؟ آموزش پرورش با وجود ارسال نامه هنوز اطلاعاتی در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار نداده و اگر این امر انجام شود سازمان برنامه و بودجه آمادگی تامین مالی را دارد.

منظور درباره بدهی‌های دولت گفت: یک گروه از طلبکاران دولت را بانک‌ها تشکیل می‌دهند و گروه دیگر را پیمانکارانی که طرح های دولت را انجام می‌دهند؛ بخشی از این بدهی ها پرداخت شده و بخشی دیگر در ادامه پرداخت می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رقم مربوط به بدهی‌های پرداخت شده دولت اظهار کرد: عددی از میزان پرداختی‌ها ندارم.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره همکاری دولت با مجلس جدید گفت: دولت همواره با نمایندگان مجلس همکاری نزدیک داشته است و در دولت سیزدهم یکی از بهترین همکاری‌های بین قوای مقننه و مجریه اتفاق افتاده است؛ بر همین اساس دستورکارهای مشترک زیادی بین دو قوه وجود دارد که معیشت مردم در اولویت آنها است.

وی افزود: طرح کالابرگ، پرداخت های‌معیشتی و کمک هزینه‌های زنان سرپرست خانوار و کودکانی که سوءتغذیه دارند از جمله اموری است که در دستورکار کار دو قوه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز