خبرگزاری کار ایران

اعلام آخرین وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۶۰۵

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۱ درصدی داشته است.

به گزارش از سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۰ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۳۵ تن بوده که در قیاس با تخلیه ۱۵ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۷۵ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

میزان تخلیه گندم طی ۹ ماهه امسال معادل ۴ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۶۹ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۴۱ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۶۰ درصدی داشته است.
در این میان میزان تخلیه جو معادل ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۲۰ تن بوده است که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۸ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۳۶ درصدی را نشان می دهد.
میزان تخلیه ذرت نیز معادل ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۵۴ تن بوده که نسبت به تخلیه ۶ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۸۱۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳ درصدی داشته است.
همچنین میزان تخلیه سویا طی ۹ ماهه سال جاری معادل ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۷۹۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۳۱ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۴۶ درصد را تجربه می کند.
میزان تخلیه برنج هم معادل ۱۶۷ هزار و ۱۱۲ تن بوده که نسبت به تخلیه ۱۷۶ هزار و ۸۲۵ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی برابر ۵ درصد داشته است.
تخلیه شکر در بنادر کشور در حدود ۹۱۴ هزار و ۸۰۶ تن بوده که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.
همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت یاد شده معادل یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۸۱ تن بوده که نسبت به تخلیه ۷۱۷ هزار و ۴۰۲ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۹۷ درصدی است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز