خبرگزاری کار ایران

مخالفت با راه اندازی مدارس هیات امنایی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۱۳

برخی از اعضای شورای آموزش و پرورش کاشان با راه اندازی مدارس جدید هیات امنایی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، مدارس هیات امنایی، جزو مدارس غیر دولتی به حساب می‌آیند که هدف از تاسیس آنها استفاده از مشارکت‌های مردمی جهت خودگردان کردن مدرسه است.

آیین نامه تاسیس و ایجاد  این مدارس سال ۱۳۸۸ در شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف جذب مشارکت های اقتصادی، فرهنگی، عاطفی، فکری و علمی اولیا به تصویب رسید.

اکثر خانواده ها زمانی که نام مدرسه هیات امنایی رامی شنوند ناخواسته یاد هزینه‌ها و شهریه‌های گزاف آن در مقایسه با سایر مدارس میفتند.

موضوعی که مدیرعامل خیرین مدرسه ساز  کاشان به مطرح شدن آن در شورای آموزش و پرورش معترض است و دریافت شهریه نامتعارف در این مدارس را دور از واقعیت می داند.

محمد کتابچی با مثال زدن هنرستان دخترانه حاج امیر کتابچی در کاشان به عنوان یک مدرسه هیات امنایی موفق و نمونه در شهرستان تاکید می کند: فلسفه ایجاد مدارس هیات امنایی کمک به دانش آموزانی است که از بنیه مالی مناسبی برخوردار نیستند.

وی می‌گوید: تمامی هزینه های که از والدین گرفته می شود صرف اداره مدرسه و همچنین خرید لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت می شود.

کتابچی در ادامه یاد آور می شود: در طول سال تحصیلی در این مدارس صبحانه و همچنین اقلام خوراکی مانند شیر به دانش آموزان داده می شود.

با این وجود برخی اعضا مانند معاون سابق اداره آموزش و پرورش کاشان و مدیر مدارس سما  با راه اندازی مدارس جدید هیات امنایی مخالفت کرده و آن را ظلم به خانواده های می داند که اوضاع اقتصادی مطلوبی ندارند.

وی خاطرنشان می شود: دلیلی وجود ندارد مدارس جدید در کاشان به اسم هیات امنایی مجوز بگیرد و اگر قرار است مدرسه ایی ساخته شود چرا به شکل دولتی اداره نشود؟

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان هم در این جلسه به همراهی و همگرایی تمامی نهاد های دولتی و خصوصی در کاشان با آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و موثرترین نهاد توسعه ایی تاکید کرد.

محمدشریف زارعی در خصوص راه اندازی مدارس جدید هیات امنایی در کاشان معتقد است برای دایر شدن این مدارس توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم ضروری است.

در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان در خصوص احداث بزرگترین هنرستان فنی و حرفه ایی در کاشان صحبت شد.

قرار است این هنرستان در زمینی به مساحت ۱۰۰هزار متر مربع واقع در جاده قمصر و با زیر بنای‌۸۳۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان توسط خیرین منسوب به بیت آیت الله یثربی ساخته شود.

این هنرستان شامل دپارتمان صنعت، هنر و خلاقیت، برق و رایانه، گردشگری، هنری و توسعه، سالن ورزشی، استخر، کتابخانه و نمازخانه مرکزی و خوابگاه برای هنرجویان غیر بومی خواهد بود.

هرچند در این جلسه موافقین و مخالفین به ایراد نظرات خود در خصوص مدارس هیات امنایی پرداختند؛ اما آنچه می بایست پیش از توسعه این مدارس مد نظر قرار بگیرد شرایط خانواده ها و دانش آموزان است.

شاید میزان شهریه در این مدارس در قیاس  با سایر مراکز آموزشی تفاوت چندانی نداشته باشد،اما ممکن است عنوان هیات امنایی مانعی برای ورود برخی از متقاضیان به این مدارس باشد.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز