خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار صورت گرفت؛

تولید نهال گلدانی انگور در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۴۵۷

100 هزار اصله نهال گلدانی از ارقام برتر انگور در خراسان شمالی تولید شد.

به گزارش ایلنا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 100 هزار اصله نهال گلدانی از ارقام برتر انگور برای نخستین بار در استان تولید شد که ترکمن 4، رشه سردشت، پیکامی، بیدانه قرمز، شاهانی قرمز، یاقوتی، کندری، لعل، دیوانه، سپیداری و فلیم سیدلس و ... از جمله آن است.

محمدعلی شریکیان افزود: هم اکنون 18 رقم انگور در تاکستان‌های استان وجود دارد که ارقام عمده انگور شامل کلاهداری، کشمشی، عسکری، لعل و یاقوتی، انگور سیاه و پیکامی است اما ظرفیت برای کشت ارقام های متنوع و تجاری زیادی در این خطه وجود دارد.

وی افزود: بیش از 60 درصد تولید محصول باغی استان از تاکستان ها برداشت می شود که بیشتررقم کلاهداری و کشمشی بوده و تنوع زیادی ندارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه ایجاد تنوع در محصول انگور طبق ذائقه مصرف کننده، سبب افزایش درآمد تاکدار و یافتن بازارهای خرید می شود ،گفت: تامین نهال اصلاح شده ضروری‌ترین نهاده تولید برای توسعه، اصلاح ونوسازی باغ های میوه است و نقش اساسی در افزایش بهره وری از عوامل تولید و بهبود کمی و کیفی محصول دارد.

خراسان شمالی 18 هزار و 520 هکتار تاکستان دارد که در شهرستان های فاروج، شیروان، بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان پراکنده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز