خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور:

7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران امروز به حساب شان واریز شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۹۲

رئیس سازمان چای کشور گفت: 7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران امروز به حساب شان واریز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب جهانساز گفت: 7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران امروز به حساب شان واریز شد. مطالبات چایکاران را امسال به نسبت به سنوات گذشته به موقع پرداخت کرده‌ایم.

جهانساز ادامه داد: با واریز مبلغ 260 میلیارد تومان معادل80 درصد مطالبات چایکاران تسویه شد و 67 میلیارد تومان باقی مانده هم، در صورت تامین در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

وی درباره کیفیت چای ایرانی در درجه بندی‌های آن افزود: تشخیص نوع و درجه بندی چای در کارخانجات توسط کارشناسان این بخش شناسایی می شوند و چای درجه یک و 2 هر دو نوع مرغوب اند و انواع دیگر چای نیز مانند کله مورچه ای، باروتی و ...در کارخانه جات خشک و تولید و درجه بندی می شوند.

جهانساز در ادامه با اشاره به افزایش 16 درصدی برداشت برگ سبزچای از باغ های چای کشور گفت: چایکاران گیلان و مازندران تا امروز 78 هزار و 125 تن برگ سبز از باغ هایشان برداشت کردند که 53 هزارو 125 تن معادل 68 درصد آن ، درجه یک و بقیه درجه 2 است.

رئیس سازمان چای گفت : بیش از 17هزارو 578 تن چای خشک هم تا امروز در کارخانه‌های چایسازی گیلان ومازندران تولید شد.

وی عنوان کرد: امسال برای چای کاران تسهیلات با سود 4 درصدی در نظر گرفته شده است که مزارع رها شده شان را دوباره برای کشت چای آماده کنند و همچنین برای بهداشتی شدن نیز تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.

وی از مردم کشور خواست به دلیل مرغوبیت و سالم بودن چای ایرانی از این نوع چای استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز