خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

ضرورت شناسایی مناطق پرخطر تبریز با رویکرد مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۱۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نگاه همه‌جانبه به مسائل شهری، گفت: شناسایی مناطق پرخطر شهر تبریز و اقدام برای جابه‌جایی ساکنان آنها با رویکرد مدیریت بحران ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،جواد رحمتی در جلسه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه حوزه شهرسازی محل ظهور یافته‌های دانشگاهی است، گفت: مفهوم شهرسازی بسیار فراتر از مسائل تئوریک بوده و نباید به موضوعات شهرسازی و معماری نگاه کلیشه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساختار شهرسازی فرق کرده است، ادامه داد: باید در مدیریت شهری مسائل شهرسازی به صورت همه جانبه مدنظر قرار گیرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: حوزه بازآفرینی شهری باید با رعایت آرامش روانی مردم و ایجاد و گسترش فضای تعاملات شهری مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد هماهنگی در بدنه شهر نیز تاکید کرد و گفت: باید هماهنگی‌های لازم در معماری و شهرسازی شهر ایجاد شود.

وی، ضرورت مناسب سازی شهر برای معلولان و کم‌توانان جسمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ساختمان‌ها باید گویای کاربری خود باشند، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد ساختمان هایی هستیم که فقط با یک تابلو و موقعیت مکانی برای مردم خوانا هستند و ظاهر ساختمان همخوانی با کاربری آن ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز