خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون شورای کار استان سمنان:

اعمال میانگین افزایش حقوق تنها خواسته جامعه کارگری است/ با وجود مشکل ریوی اکثر معدن کاران موردی از ابتلا به کرونا نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۹۰

نایب رئیس کانون شورای کار استان سمنان گفت : در حال حاضر وضعیت کارگران شرکت معادن البرز شرقی مناسب است هر چند کارگران در سال‌های 94 تا 96 حقوق معوقه بسیاری را طلبکار بودند اما پس از آن شرکت از حالت زیان ده خارج شده و تمامی حقوق ها به موقع پرداخت می‌شود.

 به گزارش ایلنا، حسن روشنایی بیان کرد : با توجه به اینکه البرز شرقی اولین شرکت از نظر کیفیت و سومین شرکت تولید کننده ذغال سنگ کشور از نظر تناژ تولیدی است، علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه با همت کارگران سختکوش این مجموعه کمبود ذغال سنگ کشور را جبران کردیم.
 
 وی افزود : تیم ایمنی و بهداشت مجموعه البرز شرقی پس از شیوع کرونا به طور جد وارد عمل شده و نسبت به ضدعفونی اماکن، آموزش کارگران و اجرای پروتکل های بهداشتی جهت مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت کارگران به صورت ویژه و مستمر اقدام کرد.
 
رئیس شورای اسلامی کار شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی اظهار داشت: تنها موضوعی که کارگران را می‌آزارد تورم موجود در جامعه است بویژه کارگران پیمانی که از حد اقل حقوق برخوردارند و نهایتا با اضافه کار و سایر موارد حدود 2 میلیون تومان دریافت می‌کنند و هزینه های گزاف اجاره مسکن، تحصیل فرزندان و مخارج روزمره را می پردازند.
 
 وی یادآور شد : طبق قانون انتهای هر سال که حقوق افزایش پیدا می‌کند باید بیش از 30 درصد به حقوق کارگران افزوده می شد که در حال حاضر نهایتا 21 درصد اضافه شد و این مقدار پاسخگوی نیازهای اولیه و مایحتاج روزانه کارگران نیست.
 
حسن روشنایی به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت : معادن البرز شرقی از 24 اسفند تا 9 فروردین تعطیل بود اما پس از آن با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت از سر گرفته شد.
 
نایب رئیس کانون شورای کار استان سمنان تصریح کرد: تاکنون موردی از ابتلای کارگران به کرونا را نداشتیم و تنها دغدغه مدیران این مجموعه سرویس ایاب و ذهاب و حمام عمومی کارگران بود که با تدابیر خاصی همچون افزودن سرویس حمل و نقل، ضدعفونی مستمر، توزیع ماسک و تغییر در ساعات کاری این مسائل حل شد.
 
وی از کاستن اجتماعات مختلف در مجموعه معادن البرز شرقی سخن گفت و ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر معدن کاران مشکل ریوی دارند و در معرض ابتلا هستند خوشبختانه با تلاش‌های تیم بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موردی از ابتلا را شاهد نبودیم.
 
حسن روشنایی افزود: شرکت ذغال سنگ البرز شرقی حدود 2 هزار نفر کارگر دارد که بالغ بر 1100 نفر قرارداد معین و حدود 800 نفر نیز نیروی پیمانی این مجموعه هستند
 
وی ضمن بیان اینکه همه کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: علاوه بر آن کارگران دارای بیمه تکمیلی نیز هستند که 75 درصد حق بیمه تکمیلی را نیز شرکت پرداخت می‌کند.
 
وی ضمن بیان اینکه همه کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: علاوه بر آن کارگران دارای بیمه تکمیلی نیز هستند که 75 درصد حق بیمه تکمیلی و هزینه های مشاغل سخت و زیان آور را نیز شرکت پرداخت می‌کند
 
حسن روشنایی ادامه داد : به طور میانگین ماهیانه 5 نفر از کارگران بازنشسته می‌شوند و در سال 98 بالاترین اشتغال را در مجموعه ذغال سنگ البرز شرقی داشتیم.
 
وی ضمن بیان اینکه البرز شرقی زیر نظر ذوب آهن اصفهان است خاطر نشان کرد : با پیگیری‌های نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی این شرکت از حالت زیان ده خارج شد و اگر تدابیری اندیشیده شود که کارگران پیمانی هم تبدیل وضعیت شوند روزگار بهتری را شاهد خواهیم بود.
 
رئیس شورای اسلامی کار شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی گفت: حق بیمه کارگران دامغانی که حدود 700 نفر می باشند به اداره تامین اجتماعی دامغان واریز می‌شود.
 
وی ضمن بیان اینکه تولیدات این مجموعه به دلیل صرفه اقتصادی از طریق ریلی به اصفهان حمل می‌شود افزود: معدن البرز شرقی علاوه بر تولید و فروش ذغال سنگ معادن تحت پوشش خود، ذغال سنگ معادن اطراف را خریداری می‌کند.
 
حسن روشنایی با ذکر این نکته که ساعات کاری کارگران طبق قانون رعایت می‌شود بیان کرد: کمتر موردی از بیمه نکردن کارگران را در این مجموعه داریم.
 
نایب رئیس کانون شورای کار استان سمنان که 20 سال سابقه کار در معدن دارد ادامه داد: تنها خواسته جامعه کارگری اعمال میانگین افزایش حقوق کارگران و توجه مسئولان نسبت به معیشت این قشر آسیب پذیر جامعه است.
 
وی گفت: سال 94 سازمان خصوصی سازی سایت معدنی را به ذوب آهن اصفهان و سایت اداری را به شهرداری شاهرود واگذار کرد.
 
 حسن روشنایی اظهار داشت: در سال 96 با تغییر مدیریت ذوب آهن اصفهان و تلاش‌های بی‌وقفه نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی مشکلات این مجموعه برطرف و بیش از 50 درصد سهام البرز شرقی به کارگران برگردانده شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز