خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

نبود مدیریت واحد شهری از خلاهای جامعه است

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۲۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان نقش شوراها در مدیریت شهری خاطر نشان کرد : یکی از خلاهایی که در جامعه ما وجود دارد نبود مدیریت واحد شهری است .

به گزارش ایلنا ، منوچهر فخری روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی استان به مناسبت نهم اردیبهشت ، روز شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری سمنان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی ، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و شورای استان را رقیب خود ندانند.

وی خاطر نشان کرد: کرونا ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دنیا را تغییر داد ، چرا که گاه انسان‌ها مراقب کارها و اعمال خود نیستند اما این ویروس و تاثیراتی که در جهان ایجاد کرد، باعث شد تا ابرقدرت های دنیا نیز درگیر پیچ و خم یک ویروس ، گرفتار شوند و فطرت خداجویی و خداگرایی در انسان‌ها با هر دین و مسلکی متجلی شود .

منوچهر فخری تجلی روحیه ایثار و خودگذشتگی را از دیگر تاثیرات این ویروس منحوس در جامعه دانست و گفت: ایثار در همه ابعاد جامعه ما وجود دارد و علاوه بر تلاش‌های جامعه سلامت، پزشکان و پرستاران در این ایام، شاهد ایثار و زحمات زیاد پاکبان‌ها و نیروهای خدوم شهرداری‌ها بودیم که برای پاکسازی و نظافت اماکن شهری تلاش مستمر داشتند که باید معیشت این قشر زحمت کش که در جامعه کمتر دیده شده، مورد توجه قرار گیرد و امنیت خاطر آنها فراهم شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با گرامیداشت روز شورا اظهار داشت : نهاد شوراها به مانند طفلی است که بعد از ۲۱ سال به جوانی برومند تبدیل شده و باید جهت تقویت و بلوغ و شکوفایی آن تلاش شود.

وی اضافه کرد: شوراها که نشانه اعتماد مردم هستند، به عنوان یک مدیریت واحد شهری می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و اعضای شوراها نیز که امانتدار این مسئولیت هستند، باید در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق اهداف شورا تلاش کنند.

فخری افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستاها و شورای استان را رقیب خود بدانند و با هم‌افزایی مردم شاهد ثمره و نتیجه عملکرد مثبت آنها باشند.

وی شوراها را نماد دموکراسی دانست و افزود: مردم همیشه نقش اساسی در تعیین سرنوشت خود داشتند و در همین راستا در سال ۷۸ شوراها به عنوان‌ نماد دموکراسی متولد شد و در عمران و آبادانی شهر ها و روستاها تاثیرات بسزایی را ایفا نمود.

منوچهر فخری، تخصص و دانش مدیریت را لازمه منتخب شوراها دانست و گفت: امروز باید تعریف ما از دموکراسی در شوراها تغییر کند و کسانی که در امر انتخابات شوراها ورود می‌کنند، تخصص و دانش مدیریت شهری داشته باشند.

وی آموزش را یکی از مقولات بسیار مهم دانست که باید در راستای ارتقاء و آگاهی بخشی بیشتراعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در همه زمینه های اجتماعی ، اقتصادی و علی الخصوص حسابرسی و بودجه همواره مورد توجه قرار گیرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز