خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۵۷۸

همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ، همایش بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، آئین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند، با حضور پرشور در امامزاده اسماعیل (ع) شهر قزوین و با قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

در این مراس، عاشقان حسینی پیاده تا مزار شهدای گمنام در تپه نورالشهدا طی کردند و در سوگ سید و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

امروز بار دیگر شور و شعور حسینی مردم دیار دارالمومنین از اقشار مختلف در این اجتماع باشکوه به منصه ظهور رسید و آنانی که از قافله بزرگ اربعین در کربلا جامانده بودند با شوقی وصف ناشدنی در این آیین معنوی حضور یافتند تا در زمره اربعینی ها قرار گیرند. 

عزاداران با سردادن نوای عزاداری و شعار لبیک یا حسین به محضر امام زمان (عج) عرض ارادت نموده و خالصانه ، طلب سفر کربلا در سال آینده کردند.

در خیل عزاداران سربندهای متعددی با نوشته های لبیک یا حسین، حب الحسین یجمعنا،  جامانده ام ، شوقُنا کربلا،  هیهات من الذله چشم می خورد.

هشت موکب به نیت امام رضا (ع) در مسیر پیاده‌روی از میدان آزادی، خیابان شهید بابایی تا تپه نورالشهدای فدک قزوین راه‌اندازی و موکب و ایستگاه صلواتی نیز توسط صندوق قرض‌الحسنه حضرت ابوالفضل(ع) برپا شده است.

آئین های عزاداری اربعین حسینی شب گذشته نیز با حضور جمع زیادی از شیفتگان و دلدادگان اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه و حسینیه ها و سایر مکان های مذهبی استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم مذهبی آحاد مردم قزوین به ویژه جوانان و نوجوانان در مجالس مرثیه سرایی و روضه خوانی شرکت کرده و در این مصیبت عظیم اشک ماتم ریختند.

در آئین های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف نهضت امام حسین (ع)، عبرتهای عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

استان قزوین دارای یک هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ هیات فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز