خبرگزاری کار ایران

عدل هاشمی‌پور:

عمق محرومیت‌ها در کهگیلویه و بویر احمد زیاد است/ برخی مدیران در جذب اعتبارات ضعیف عمل می‌کنند/ مردم باید خروجی کارها را ببینند

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۰۵۴

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس تاکید کرد که متاسفانه برخی مدیران استانی به‌دلیل سهل‌انگاری در جذب اعتبارات ملی ضعیف عمل می‌کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، عدل هاشمی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی برای جذب اعتبارات در مرکز کشور انجام می‌شود، اظهارداشت: ما می‌رویم با رایزنی پول را می‌گیریم اما به‌دلیل اینکه کارهای استانی و شهرستانی آن انجام نمی‌شود یا مناقصه برگزار نمی‌شود پول برگشت می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه مدیران نباید همه چیز را گردن بازرسی بیندازند، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم فرایند مناقصات هرچه زودتر برگزار شود و آن را معطل نکنید چراکه اگر این کار را انجام ندهید، پول می‌ماند و نماینده مجلس دیگر استان‌ها همانند عقاب آن را بر می‌دارد و می‌برد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: مدیران باید بدانند زمانی‌که اعتبارات را جذب نمی‌کنند باید منتظر حرف زدن‌های نمایندگان و نگرانی آنان از خودشان باشند.آن موقع من هم سکوت نمی‌کنم و حرف می‎‌زنم.

بسیاری از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه بزرگ عمر بیش از 10  ساله دارند

هاشمی‌پور به وضعیت کنونی پروژه‌های عمرانی کهگیلویه بزرگ اشاره و خاطرنشان کرد: عمده‌ پروژه‌ها فرسایشی شده‌اند و مردم خسته‌اند و برای 10 کیلومتر جاده مشکل دارند.

وی با طرح این سوال که چرا این پروژه‌ها 10 سال طول کشیده و هر نماینده یا مدیری می‌آید بخشی از این پروژه‌ها را انجام می‌دهد، بیان داشت: بهتر است ما روی پروژه‌های نیمه‌تمام تمرکز کنیم و با تدوین برنامه زمان‌بندی فشرده آنها را تکمیل کنیم.

نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: مردم باید خروجی کارها را ببینند. ما باید به جای تعریف هزار پروژه، 200 پروژه تعریف کنیم و آنها را به اتمام برسانیم.

هاشمی‌پور با بیان اینکه بنده 25 سال کار عمرانی و اجرایی کرده‌ام، یادآورشد: در انجام پروژه‌ها کیفیت را رعایت کنید و باید آسفالتی که می‌خواهید انجام دهید طرحش درست باشد. من یک عطشی برای کار دارم و می‌خواهم از همه فرصت‌ها استفاده کنم و به همین دلیل با هیچ کسی مشکل یا اختلافی نداریم.

جزئیات اعتبارات به نمایندگان مجلس گفته شود

نماینده کهگیلویه بزرگ با اشاره به رشد بودجه‌های ملی و استانی در سال‌های گذشته و سال‌جاری، خاطرنشان کرد: بالاخره اعتبارات استانی در سال‌های 96 و 97 رشد داشتند اما انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه استان، نمایندگان مجلس را در جریان جزئیات اعتبارات قرار دهد. نمایندگان مجلس باید بدانند چقدر اعتبارات می‌آید، چقدر جذب می‌شود یا نمی‌شود.

مدیران نباید به منابع دولتی تکیه کنند

نماینده کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که تنها به‌ فکر جذب منابع دولتی نباشند و به این منابع تکیه نکنند.

هاشمی پور گفت: شایسته نسیت مدیران فقط به منابع دولتی تکیه کنند و باید با چانه‌زنی‌های قانونی دنبال جذب سایر اعتبارات دیگر هم باشند.

مجمع نمایندگان استان با هم متحدند

وی با اشاره به اتحاد بین مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس اظهارداشت: هیچ دوره‌ای مانند الان وحدت و همدلی بین مجمع نمایندگان این استان ندیده‌ام. الان وحدتی که در استان حاکم است کمتر جایی یا دوره‌ای دیده شده است.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با هیچ‌کسی مشکل نداریم اما انتظاراتی داریم و شاید دلیلش هم این باشد که عمق محرومیت‌ها زیاد است و گاهی ممکن است حرفی زده شود و رنجشی به وجود بیاید اما هیچ اختلافی نداریم و نمی‌خواهیم شهرستان‌های ما در حاشیه قرار بگیرد. باید این وحدت و همدلی را حفظ کنیم.

هاشمی‌پور با گرامی‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج هم تصریح کرد: اگر چه حادثه دلخراشی اتفاق افتاد اما کارهای خوبی هم برای استان انجام شد.من هیچ‌گاه بعد از آن حادثه به یاسوج نیامدم و امروز هم که آمدم با هواپیمای تهران-یاسوج به مرکز استان آمدم که پرواز راحت و خوبی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز