خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران در گفت و گو با ایلنا:

اردکانیان به مافیای آب در وزارت نیرو پایان‌می‌دهد/ برنامه‌های غلامی نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۷۹۱

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با دفاع قاطعانه از گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، تاکید کرد اردکانیان عالی ترین گزینه برای وزارت نیرو است و می تواند به مافیای آب در وزارت نیرو پایان دهد.

" پروانه مافی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا گفت: دکتر اردکانیان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو از جهت دانش تخصصی و حرفه ای و هم سوابق اجرایی و مدیریتی بسیار نیروی شایسته و قابل اعتمادی هستند که می شود سکان وزارت نیرو را به ایشان سپرد.

وی با بیان اینکه براساس سوابق تجربی دکتر اردکانیان می توان گفت که ایشان در شرایط کنونی با توجه به وضعیت کنونی و کمبود آب در مناطق مختلف کشور بهترین گزینه برای وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: تجربیات ملی و بین المللی دکتر اردکانیان و سوابق تجربی، اجرایی و مدیریتی ایشان هرگونه نقدی را بر رای ندادن به ایشان بسته است.

دکتر اردکانیان دست مافیای آب را در وزارت نیرو قطع می کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه مافیایی در حوزه آب وزارت نیرو از سال‌های گذشته تشکیل شده که این مافیا چه آب باشد، چه نباشد می‌گویند سد ساخته شود و کاری به تخصص و مشورت متخصصان این حوزه هم نداشته و ندارند.

مافی با تاکید بر اظهار تاسف خود از وجود مافیای آب در وزارت نیرو، یادآور شد: دکتر اردکانیان آمده که مافیای آب را در وزارت نیرو از بین ببرد و این قول را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز داده تا با کمک متخصصان و مردم ، دست مافیای آب را در این وزارتخانه قطع کند.

وی گفت: متاسفانه مشاورانی در وزارت نیرو وجود دارند که می‌خواهند منافع شخصی و شرکتی‌شان را بر منافع ملی ترجیح داده و به هرقیمتی "سد " بسازند و کمتر به مسائل محیط زیستی توجه دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر اردکانیان، اعتماد به نفس بالایی برای شکستن خیمه اردوگاه مافیای آب در وزارت نیرو دارد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای شکستن این مافیا در کنار وزیر نیرو خواهند بود و این جریان مافیا را مهار و شرایط طبیعی را در وزارت نیرو حکمفرما خواهند کرد.

مافی افزود: وزارت نیرو اکنون در حوزه آب و برق با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و نیاز به داشتن وزیری استراتژیک مانند دکتر اردکانیان را دارد تا با انتقال تجربیات خود به مدیران جوان این وزارتخانه، علم و تجربه بین المللی خود را بومی سازی کند.

دکتر اردکانیان حق ایران را از کشورهای همسایه پس می گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه وزارت نیرو باید سیاست دیپلماسی خود در حوزه آب را فعال کند، اظهارداشت: وزارت نیرو باید حقابه‌های ایران و حقوق از دست رفته را از کشورهای همسایه پس بگیرد که براساس شناخت بین المللی دکتر اردکانیان، این امکان وجود دارد.

مافی گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با رای بالا و عالی که به دکتر اردکانیان می‌دهند ایشان را در برنامه های ملی و بین المللی وزرات نیرو یاری داده تا شاهد بازگشت رشد و بالندگی به این وزارتخانه باشیم.

وی برنامه‌های ارائه شده دکتر اردکانیان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو به مجلس شورای اسلامی را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از برنامه های این وزارتخانه درگذشته مبتنی بر عدم شفافیت بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور دکتر اردکانیان در مسند وزارت، برنامه‌های غیرشفاف این وزارتخانه شفاف خواهد شد و از سویی برنامه‌های جدیدی با بازگشت متخصصان به این وزارتخانه ارائه و مشکلات متعدد نیز برطرف می شود.

مافی با تشریح نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، ادامه داد: برنامه‌های دکتر اردکانیان درباره شفاف سازی حوزه آب برنامه‌های منطقی و کارشناسی شده بوده و از سویی ایشان معتقدند برنامه های غیرکارشناسی مانند سدسازی‌هایی که به هیچ عنوان توجیه کارشناسانه فنی نداشته اند از برنامه وزارت نیرو کنار گذاشته می شود.

دکتر اردکانیان بدنبال استقرار عقلانیت جدید هستند 

وی گفت: دکتر اردکانیان در آن نشست به نمایندگان مجلس قول داده اند که بدنبال استقرار عقلانیت جدید در وزارت نیرو بوده و مسائل سیاسی در تصمیمات این وزارتخانه دخالت نخواهند داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی باتاکید براینکه دکتر اردکانیان قول شفاف سازی تصمیمات کلان وزارت نیرو با مشارکت نخبگان و مردم را داده است، اظهارداشت: دکتر اردکانیان قول داده اند در برابر اعمال نظرهای سیاسی مقاومت کرده و با ارائه برنامه های خاص، مشارکت نخبگان و مردم را در تصمیم گیری های کلان چندین برابر بکنند.

مافی گفت: دکتر اردکانیان به موضوع آب که دغدغه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است برنامههای خوبی ارائه داده و معتقدند که مساله آب در ایران پیچیدهتر از آن هست که امروز ما می بینیم.

وی با بیان اینکه دکتر اردکانیان بانگاههای غیرکارشناسی در حوزه های مختلف وزارت نیرو بشدت مخالف است، تصریح کرد: دکتر اردکانیان براین باورند که برای جذب هزاران میلیارد سرمایه در حوزه این وزارتخانه و با این نگاه غیرکارشناسی نمی توان به جلو رفت.

وجود دکتر اردکانیان برای وزارت نیرو یک نعمت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما معتقدیم حضور دکتر اردکانیان برای وزارت نیرو یک نعمت بوده و شایسته است نمایندگان مجلس با رای اعتماد بالایی که به ایشان می دهند ایشان را درحل مشکلات کنونی این وزارتخانه یاری دهند.

مافی گفت: وضعیت رای آوری دکتر اردکانیان در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوب و نگرش‌های نمایندگان نسبت به ایشان مثبت است و ما امیدواریم با یک اجماع کلی شاهد تحقق برنامه های دکتر اردکانیان در وزارت نیرو باشیم.

دکتر اردکانیان برای جنوب و حوزه زاگرس برنامه های ویژه ای دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا دکتر اردکانیان نگرش خاصی نسبت به حوزه زاگرس در مساله آب دارند؟ هم اظهارداشت: دکتر اردکانیان برنامه های ویژه تخصصی و کارشناسی شده برای حوزه آب تمام مناطق کشور بویژه حوزه های جنوب و زاگرس دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دکتر اردکانیان روش های نادرست گذشته را اصلاح و قطعا نگاه ویژه ای به مناطق جنوب و حوزه زاگرس خواهند داشت و البته نمایندگان این حوزه ها نیز از این موضوع مطلع هستند.

مافی با بیان اینکه در حوزه های استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و لرستان که شامل حوزه زاگرس می شوند نگاه دکتر اردکانیان یک نگاه تخصصی خواهد بود، ادامه داد: آنچه که در این حوزه در مبحث آب اتفاق افتاده از ساختن سد و یا تونل انحرافی گذشته و باید اجماع سازی ملی صورت گیرد تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

** شرایط دکتر غلامی برای وزارت علوم نسبت به دکتر اردکانیان برای وزارت نیرو متفاوت است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت کنونی گزینه پیشنهادی وزارت علوم نیز اشاره و اظهارداشت: دیدگاه اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به آقای غلامی وزیر پیشنهادی وزارت علوم با دکتر اردکانیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو متفاوت است.

مافی با تشریح بخشی از دیدگاههای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به وزیر پیشنهادی علوم، خاطرنشان کرد: برای آقای غلامی شرایط متفاوت تر بوده و صحبت های زیادی نیز با ایشان شده است.

اغلب تشکل های دانشجویی از دکتر غلامی ناراضی هستند 

وی گفت: متاسفانه اغلب تشکل های دانشجویی از گزینه پیشنهادی وزارت علوم رضایت ندارند و کمپین های مخالفتی فراوانی را نیز در فضاهای مجازی راه انداخته اند اگرچه خود آقای غلامی معتقدند این ها فقط جوسازی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی نگرانی ها و نارضایتی های اساتید و دانشجویان کشور از گزینه پیشنهادی وزارت علوم را نمی توان " جوسازی " نامید، تصریح کرد: اعتراض و نارضایتی اساتید دانشگاهی و دانشجویان دانشگاههای کشور از " جوسازی " گذشته و به راه اندازی نشست های اعتراضی در دانشگاههای معتبر کشور مانند " صنعتی شریف " و " خواجه نصیرطوسی " رسیده است.

مافی گفت: تحرکات کنونی در دانشگاههای کشور در رای نمایندگان مجلس به آقای غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم بی تاثیر نبوده و البته این بدان معنا نیست که نمایندگان تحت تاثیر برخی جوسازی ها قرار می گیرند اما همین نمایندگان اکنون شرایط را در دانشگاههای سراسر کشور درک می کنند.

برنامه های دکتر غلامی برای آینده وزارت علوم شفاف نیست 

وی از قانع نشدن اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برنامه های ارائه شده آقایغلامیخبرداد و اظهارداشت: متاسفانه برنامه های ایشان برای آینده وزارت علوم شفاف و روشن نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه های ارائه شده آقای غلامی برای توسعه وزارت علوم در آینده موردتائید نمایندگان مجلس واقع نشد و دفاع مناسبی هم نتوانست از برنامه های ارائه شده شان بکند.

سوابق اصلاح طلبی و غیراصلاح طلبی دکتر غلامی برای نمایندگان مهم نبود 

مافی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سوابق وزیر پیشنهادی علوم هم کاری نداشتند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس کاری به اینکه آقای غلامی سوابق اصلاح طلبی و غیره اصلاح طلبی داشته نداشتند و تکیه شان بر روی برنامه های ارائه شده ایشان بود که نتوانست نمایندگان را قانع کند.

وی گفت: چهره وزارت علوم باید مورد مقبول اساتید و دانشجویان دانشگاهها باشد که متاسفانه در این مدت ، آقای غلامی نتوانسته مشتریان خود را که اساتید دانشگاهی و دانشجویان هستند با خود همراه کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نشست آقای غلامی با فراکسیون امید خبرداد و تصریح کرد: در فراکسیون به ایشان گفتم که شما فکر کنید وزیر علوم شده اید، با این حجم نارضایتی ها می خواهید چکار بکنید؟ و ایشان به ما گفت که این نارضایتی ها جوسازی بوده و البته فضای باز را در دانشگاهها ایجاد می کنم.

مافی گفت: اعتماد کردن به حرف های کلی آن هم قبل از رای اعتماد برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخت شده و مجلس خیلی سخت به حرف های کلی اعتماد می کند.

142 تشکل دانشجویی بیانیه نارضایتی برای دکتر غلامی صادر کرده اند

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آقای غلامی نگاههای مختلفی دارد، تصریح کرد: 142 تشکل دانشجویی نسبت به آقای غلامی بیانیه داده اند و نمی شود به این نارضایتی ها و نگرانی ها بی توجه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به آقای غلامی گفتم که دانشجویان و اساتید دانشگاهی مشتریان شما هستند و متاسفانه مشتریان از معرفی شما نگرانند و نسبت به شما مساله های فراوانی دارند و در فضای آینده کار برای شما سخت خواهد شد.

کار دکتر غلامی برای آینده وزارت علوم سخت است

مافی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آینده کاری وزراء در وزارتخانه ها نیز توجه می کنند، اظهارداشت: به عقیده ما کار آقای غلامی در وزارت علوم سخت خواهد بود.

وی گفت: آقای غلامی نتوانست مجلس را قانع کند و باید منتظر ماند و دید که در روز یکشنبه جاری همان برنامه ها را ارائه می دهد یا برنامه های جدید می خواهد ارائه بدهد.

آقای روحانی باید دقت بیشتری برای وزارت علوم می کرد 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا آقای غلامی برای وزارت علوم از مجلس رای اعتماد کسب می کنند یا خیر؟ تصریح کرد: من اکنون نمی‌توانم بگویم ایشان از مجلس رای اعتماد می‌گیرد یا خیر و باید منتظر برنامه های آینده ایشان بود.

مافی گفت: آقای روحانی بایستی در گزینه وزارت علوم دقت بیشتری می کردند زیراکه وزارت علوم جایگاه خاص خود را در ایران و در بین وزارتخانه های دیگر دارد.

گفت و گو از : ضرغام علی بازی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز