خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

آمادگی آذربایجان‌غربی برای مشارکت در پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات و احداث موکب دائمی در سامرا

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۶۴۲

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استان برای مشارکت در پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، قربان‌علی سعادت در همایش تجلیل از خادمین ستاد هماهنگی اربعین آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد ضمن تجلیل از خدمات و تلاش های خادمین اربعین حسینی(ع)، آمادگی استان آذربایجان غربی را برای مشارکت در پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که از اوایل انقلاب اسلامی از جمله درگیر بودن مستقیم استان در جنگ تحمیلی، بمباران برخی شهرهای استان در دوران جنگ، وجود گروهک‌های ضدانقلاب، هجوم آوارگان عراقی به استان و ... برای آذربایجان‌غربی وجود داشته این استان در امر مشارکت در اجرای پروژه‌های بازسازی عتبات درگذشته آن‌چنان باید و شاید فرصت فعالیت نداشته لذا در این راستا، استان آمادگی دارد با کمک و مشارکت مردم و همت مسئولان این امر را جبران کند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به سفر اخیر خود به همراه مسئولان ستاد بازسازی به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: در سفری که به عتبات عالیات انجام گرفت شاهد اجرای بسیاری از پروژه های بازسازی توسط ایرانیان بودیم و بسیار علاقمندیم که زمینه فعالیت استان آذربایجان غربی نیز در این طرح ها فراهم شود.

سعادت افزود: در بازدید از سامرا، غربت و مظلومیت حرم عسکریین را شاهد بودیم که لازم است برای رفع مشکلات موجود و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای زائرین در این منطقه اقدامات لازم صورت گیرد و آذربایجان غربی آمادگی دارد در رابطه با احداث یک موکب دائمی وهمچنین برای تامین امنیت آن منطقه مشارکت داشته باشد چرا که در این رابطه هم تجربه و هم قابلیت در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس تاکید وزیر محترم کشور، بازگشایی مرز خسروی و اعزام زائرین شمالغرب از این مرز برای زیارت در دستور کار قرار گرفته است نیز گفت: مرز خسروی کوتاه ترین مسیر برای اعزام زائرین شمالغرب کشور برای زیارت عتبات عالیات است و در این خصوص آذربایجان غربی آدمادگی دارد با بازگشایی مرز خسروی، در این مسیر برای آسایش و استراحت زائرین، یک موکب دائمی احداث نماید.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به ظهور جریان های ضد اسلامی و ضد شیعی در منطقه، لازم است که برای گسترش فرهنگ وحدت شیعه و سنی و برای حفظ و توسعه فرهنگ عاشورا و امامت و ولایت تلاش ها و اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز