خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری شورای شهر. کرج مطرح شد؛

لزوم شفاف سازی پرداختی شهرداری به رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۱۷۸

نقد رسانه‌ها اتفاقات خوبی در مدیریت شهری رقم زده است

دومین نشست خبرنگاران حوزه شهری با اعضای شورای ششم کرج در حالی برگزار شد که پرسش و انتقادات بسیاری از طرف خبرنگاران مبنی بر عدم پاسخگویی به موقع، شفاف نشدن پرداختی رسانه ها و مشکلات پروژه های عمرانی شهر کرج مطرح شد و اعضای حاضر به انتقادات و پرسش های مطرح شده، پاسخ دادند.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی حاج قاسمی، دبیر اول و رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در نشست خبری که با گلایه خبرنگاران مبنی بر عدم پاسخگویی شورا به اصحاب رسانه، آغاز شد، اظهار کرد: موضوع خبرنگار گریزی شورای ششم را قبول ندارم چراکه حداقل تعداد زیادی از اعضا پاسخگو هستند و تفاوتی ندارد کدام خبرنگار از چه رسانه ای سئوالی مطرح کند.

وی در مورد آگهی و پرداخت انتشار اخبار مدیریت شهری به رسانه ها اظهار کرد: بودجه ای تصویب می‌کنیم که ۵ تا ۶ ردیف است با عناوین مختلف برای پرداخت به خبرنگاران. اینکه شهرداری درست کار خود را انجام نمی‌دهد به شورا بازنمی‌گردد. سیاست شهرداری باید وظایف خود را به درستی انجام دهد.

حاجی قاسمی گفت: شورا موظف نیست به شهرداری تذکر دهد که پرداختی برای کدام رسانه باشد یا نباشد اما این موضوع می‌تواند مطالبه خوبی باشد که کمیسیون فرهنگی شورای از روابط عمومی شهرداری کرج داشته باشد.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم شفاف سازی پرداختی های شهرداری به بعضی رسانه ها، اظهار کرد: یکی از موردی که در ادوار گذشته شورا انجام نشده بود همین پرداخت به رسانه هاست لذا در کمیسیون تلفیق و بررسی بودجه سال ١۴٠١، حدود ٢٨ سوال که طی چند سال اعضای شورا مطرح می‌کردند و جواب نمی‌گرفتند، مطرح شد که پرداختی به رسانه ها را نیز شامل بود.

وی افزود: این موارد از حسابرس قانونی شورا که پول می‌گیرد تا کار انجام دهد، پیگیری کردیم و اگر این گزارش آماده شد قول می‌دهم عین گزارش را منتشر کنم تا بدون هیچ تبعیض، نام هر رسانه ای هم بود که زیاد یا کم گرفته به شورا ارتباطی نخواهد داشت اما شفاف سازی این موضوع را حتما دنبال خواهیم کرد.

حاجی قاسمی در مورد موضوع آب گرفتگی زمان بارش باران در شهر کرح، گفت: منکر صحنه های آبگرفتگی نیستم اما بحران همجا هست که اگر بارش از اندازه طبیعی بیشتر شود، هرکجا که باشد منجر به آبگرفتگی می‌شود و اخیر در دبی با وجود مدرن بودن دچار بحران شد.

حاجی قاسمی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۴٠٠ میلیارد تومان برای تجهیز کلکتور و رفع این مشکل بودجه تعیین کردیم اما با مدیریت انجام شده در ساماندهی و هدایت آبهای جاری سطح شهر، اقدامات خوبی انجام شده است.

عضو شورای شهر گفت: در پروژه مهرشهر در بحث سیاه جوی اقدامات خوبی انجام شده که با هزینه بالا اجرا شد.

شورای ششم خبرنگار گریز نیست

علی قاسمپور عضو شورای شهر کرج نیز در ادامه نشست خبری اظهار کرد: در این نشست حاضر شدیم که پاسخ کارهایی را بدهیم که اجرای آن وظیفه ما نیست. شورا تنها در حوزه نظارت و تصویب لوایح و بودجه، عملکرد خود را به خوبی انجام داده است.

وی افزود: دردهای شهر را به خوبی شناختیم و به عنوان نمونه آب انبار شهر را که مقرر بود در ادوار گذشته راه اندازی شود در این دوره احداث شد.

قاسمپور گفت: درست است قطار نداریم اما هیچ کجا در کشور نتوانست قطار بخرد، ما هم نتوانستیم بخریم. اگر از نظر دیدگاه سیاسی با یکدیگر مشکل داریم که نباید این موضوع را به افراد تعمیم دهیم اتفاقا اعضای شورای ششم نه خبرنگار گریز هستند و نه از رسانه ها بیزارند چراکه بسیاری از شما همکاران شورا هستید.

قاسمپور تاکید کرد: من به شخصه نه خبرنگار گریز هستم، نه خبرنگار را دشمن می‌دانم و نه خبرنگار را از خود جدا می‌دانم کما اینکه در سال نخست شورا که سخنگوی شورای بودم یک مورد حرف نامربوط از من نشنیدید چون کیان شورا برای من مهم است و از آن دفاع می‌کنم.

این عضو شورای شهر کرج با عنوان اینکه دوره ششم قابل دفاع است، گفت: یکی از بزرگترین افتخارات این دوره از شورا این است که نیرو به شهرداری اضافه نشد لذا به رغم تمام انتقاداتی که خودم به خودم دارم معتقدم نسبت به خودمان عقب هستیم اما نسبت به استاندارد شورا، عقب نیستیم.

قاسمپور تصریح به موضوعات عمرانی کرج پرداخت و اظهار کرد: در کرج چند پروژه عمرانی شروع شده است اما اجرای کار در دایره شهرداری است. امروز چرا دایره اجرایی شهرداری، کمترین انتقاد رسانه ها را دارد؟ مگر شورا نمی‌گذارد شهرداری کار کند؟

این عضو شورا با تاکید بر اینکه شورا هیچ گاه جلوی اجرای پروژه‌های عمرانی را نگرفته است، ادامه داد: برای تمام لوایحی که شهردار کرج به شورا ارائه کرده است، وحدت رویه ای داشتیم و هیچ اختلاف نظری در کار اصلی نداشتیم.

وی افزود: دخالت ها در ایجاد اختلاف نظر شورا از قبل بوده و همچنان ادامه دارد. برای اینکه یک نفر در سمت شهردار باشد، ٧ رای لازم است اما برای اینکه یک نفر شهردار نباشد، ٩ رای لازم است لذا هر منتقدی اگر نتواند ٩ نفر را با خود همراه کند، نمی‌شود شهردار را جابجا کرد.

قاسمپور در مورد سختی پروژه‌های عمرانی شهر که بابت اجرای آن بر شهروندان وارد شده، عذرخواهی کرد و گفت: این پروژه ها نیاز شهر است به ویژه در فلکه اول میدان جمهوری در اتصال با بزرگراه باید انجام شود که مردم از ترافیک نجات پیدا کنند.

وی در مورد اتوبوس برقی گفت: مقرر بود اتوبوسهای برقی در خط حمل و نقل شهری قرار بگیرد اما ظاهراً مصوبه ای برای رایگان بودن از شورا اخذ کند که روی آن کار شود.

تمام پروژه‌های عمرانی ملزم به پیوست مطالعاتی هستند

جواد چپردار عضو شورای شهر کرج گفت: خبرنگاران در طول سالهای گذشته و به ویژه طی دو سال اخیر، فارغ از نقد، گلایه و اختلاف نظری که به شورا داشتند، باور دارم خروجی تمام این اتفاقات منحربه این شود که ما تلاش کنیم و اگر برنامه اشکال دارد، اصلاح کنیم.

وی افزود: اگر این اصلاح برنامه در راستای اقدامات عملی در حوزه مدیریت شهری، بتواند منافع مردم را تامین کند، باید تشکر کنیم از خبرنگارانی که ما را نقد کردند.

چپردار گفت: برای بعضی از انتقادات در حوزه شهری، اصلاح و اقدامات بر اساس نقد اصحاب رسانه، پیگیری شده است و علاقه‌مند هستم این ارتباط رسانه و شورا ادامه دار و تقویت شود.

این عضو شورا افزود: مدیریت شهری ملزم شد در هر پروژه عمرانی و ترافیکی بحث زیست محیطی را در کمسیون مربوطه و نهایتا در صحن علنی شورا مصوب کنند.

وی گفت: تمام پروژه‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل، ترافیک و شهرسازی با هر شرایط و اندازه ای که هستند، مدیریت شهری ملزم است که پیوست مطالعات را ارائه کند. این مورد منجر به اطلاعات بیشتر شورا نسبت به پروژه خواهد شد لذا هیچ پروژه ای در شورای ششم وجود ندارد که قبل از اجرا، پیوست زیست محیطی، مطالعه، مطرح و مصوب نشده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز