خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

رونق ۵۴ درصدی صادرات از بنادر غرب هرمزگان در یک ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۱۶۷

حجم ترانزیت انواع کالا به ۳۸ هزار و ۲۱۴ تُن رسید

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از رونق ۵۴ درصدی صادرات انواع کالا و افزایش ۴۳ درصدی حمل و نقل ساحلی در بنادر غرب استان در نخستین ماه بهار سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرتضی سالاری  در تشریح عملکرد یک‌ ماهه تخلیه و بارگیری بنادر غرب استان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: از مجموع ۸۸۸ هزار و ۶۶۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری، ۴۵۳ هزار و ۴۴۰ تن انواع کالا با ۵۴ درصد افزایش به کشورهای هدف صادر شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این مدت، گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده که شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده، ۱۵۰ هزار و ۳۸۹ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و ۳۰۳ هزار و ۵۱ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان؛ از مجموع عملیات انجام شده نیز ۳۶۷ هزار و ۵۵۱ تن فرآورده نفتی و غیرنفتی با ۴۳ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

سالاری افزود: از این میزان ۱۴۰ هزار و ۸۸۸ تن مربوط به کاپوتاژ فرآورده‌های غیرنفتی و ۲۲۶ هزار و ۶۶۳ تن نیز کاپوتاژ نفتی بوده است.

وی با بیان اینکه در ۳۰ روزه نخست سال جاری از مجموع عملیات جابه‌جایی کالا، ۵۲۹ هزار و ۷۳۴ تن فرآورده نفتی و ۳۵۸ هزار و ۹۳۴ تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است، از افزایش ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی از بنادر غرب استان خبرداد.

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان تصریح کرد: با تلاش مجموعه بنادر و دریانوردی غرب در راستای ایجاد بستری ایمن و اقتصادی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان در یک ماهه امسال، نه هزار و ۹۸۸ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۱۰۱ هزار و ۹۴۴ تن تخلیه و بارگیری و نزدیک به چهار هزار و ۹۹۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۵۰ هزار ۹۷۲ تن نیز صادر شد.

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت در بنادر غرب هرمزگان

سالاری در ادامه از افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان خبرداد و بیان کرد: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو است به ۳۸ هزار ۲۱۴ تن رسید.

وی با اشاره به جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۲۱۰ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

تردد بیش از ۲ هزار فروند شناور در بنادر غرب

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترابری ایمن ۱۷۵ هزار و ۳۴۸ مسافر دریایی، گردشگران داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۳ هزار و ۵۶۴ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا و یک هزار و ۷۸۴ نفر مسافر نیز به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی تردد کردند.

سالاری تعداد تردد شناورها در بنادر غرب استان هرمزگان در این مدت را نیز دو هزار و ۹۶۴ فروند اعلام کرد که از این میزان تردد، یک هزار و ۴۰۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۸۴ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

«بندرلنگه» به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.

" بنادر غرب هرمزگان" نیز با راه اندازی ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران می باشد.

اداره بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی و دربرگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی، علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز