خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

ترانزیت در کرمانشاه سودی برای استان نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۸

موضوع ترانزیت در استان کرمانشاه نه تنها سودی نداشته بلکه هزینه هم برای استان به دنبال داشته است.

ایلنا: استاندار کرمانشاه در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه گفت: هر چه میزان صادرات افزایش پیدا کند این موضوع به نفع کشور است، لذا باید راهکارهای عملی افزایش صادرات تبیین شود.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، حجت الله دمیاد افزود: راه‌های تسهیل امور مربوط به صادرات باید ارائه و بیان شود، زیرا این موضوع برای توسعه صادرات و کمک به رونق اقتصادی بسیار مفید و سازنده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر اقدامات استان برای کاهش ترانزیت خاطرنشان ساخت: مدیریت استان نه با ترانزیت و نه با صادرات کالا از استان مخالف نیست، اما باید نتیجه کار را مشاهده کنیم که در ازای ترانزیت چه سود و منفعتی عاید استان کرمانشاه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته موضوع ترانزیت در استان کرمانشاه نه تنها سودی نداشته بلکه هزینه هم برای استان به دنبال داشته است، اما با این وجود ما با توسعه ترانزیت و صادرات از استان مخالف نیستیم و باید برنامه‌های لازم برای بهره‌مندی استان از توسعه و ارتقاء شاخص‌های آن ارائه شود.

استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون کرمانشاه از لحاظ صادرات وضعیت خوبی در کشور دارد، به گونه‌ای که با توجه به کاهش کلی صادرات در کشور اما صادرات استان از لحاظ وزنی ۳۷ و از نظر ارزشی نیز ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همواره از مدیران ذیربط خواسته‌ایم که به بیان و ارائه آمار واقعی و مستندات موجود که در راستای اهداف برنامه‌های صادراتی موثر است، بپردازند.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر اجرای مصوبه عدم صدور مانیفست و عدم اخذ وجه تحت این عنوان از صادرکنندگان ایرانی تاکید کرد و گفت: هم اکنون از هر صادرکننده‌ای مبلغ ۲۰۰ هزار ریال وجه نقد از سوی طرف عراقی دریافت می‌شود که هیچ ضرورتی برای آن نیست.

دمیاد در پایان اظهار کرد: مانیفست سندی برای حمل یکسره کالا است، در حالی که هم اکنون حمل یکسره از طریق مرزهای کرمانشاه به عراق صورت نمی‌گیرد، بنا براین پرداخت مبلغ یادشده نیز هیچ توجیه و ضرورتی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز