خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس خبر می‌دهد؛

تعدیل‌ نیروی انسانی در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و نگرانی‌های کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۱۹۹

نماینده شیراز: شرکت در تامین مالی نیروها با مشکل مواجه شده است

تعدیل نیروی انسانی که پیش از ایام تعطیلات نوروز در شرکت شهرک های صنعتی فارس آغاز شده بود، وارد فاز جدیدی شده است. آنطور که کارمندان این شرکت خبر داده‌اند حدود 7 الی 9 نفر دیگر از پرسنل این شرکت نامه اخراج خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، برخی بنگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی، نیروهای خود را دست‌مایه جبران ضرر یا سود بیشتر کرده و با تعدیل نیرو شرایط زندگی را برای پرسنل خود با چالش مواجه می‌کنند.

یکی از پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس می‌گوید: یکی از پرسنل اخراجی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خانم بارداری است که حدود ۱۳ سال سابقه دارد و بعد از زایمان به او اعلام شد که دیگر به کار بازنگردد.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که تمام افراد با مشکلات متعدد مواجه‌اند با پدیده اخراج مواجه هستیم، می‌افزاید: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به مدیران شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های نی ریز، رستم، آباده طشک و فراشبند اعلام کرده است که برای ادامه فعالیت باید به شیراز بیایند و در غیر این صورت ادامه همکاری با آن‌ها قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان‌های فارس به دلیل اینکه به آن‌ها اعلام شده است باید به مرکز استان بیایند و نیروهای مرکز به شهرستان بروند تعدیل شده‌اند، ادامه می‌دهد: متاسفانه این اقدامات هیچ ارتباطی با صنعت ندارد و با تعدیل‌های صورت گرفته، در امور صنعتگران اختلال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۵ نفر از نیروهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اخراج شده‌اند، بیان می‌کند: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مشخص نیست با چه هدفی اقدام به اخراج نیروها می‌کند.

این پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه نیروهای تعدیل و اخراج شده در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس دارای سابقه‌ها بالایی هستند و بعضی از آن‌ها حدود ۱۵ سال سابقه کار دارند، خاطرنشان می‌کند: برای پیگیری موضوع به بعضی از نمایندگان مجلس مراجعه کرده‌ایم و آنها نیز قول پیگیری دادند اما هنوز نتیجه‌ای مشخص نشده است.

وی می‌افزاید: در شرایط اقتصادی امروز اخراج نیروها دلیل منطقی ندارد.

تعدیل‌ نیروی انسانی در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و نگرانی‌های کارگران

شرکت شهرک صنعتی فارس در تامین مالی نیروها با مشکل مواجه شده است

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه جهت جویا شدن از وضعیت پرسنل اخراج شده با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تماس گرفتم، به ایلنا می‌گوید: آقای عظیمی عنوان کرد که شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با افزایش نیروی شدیدی مواجه بود که در تامین مالی حقوق این نیروها با مشکل مواجه شده بودند.

جعفر قادری با بیان اینکه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد که جهت پرداخت حقوق باید حجم بالایی پول را از تهران دریافت می‌کردند، می‌افزاید: هرچه با مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس وارد گفت و گو شدیم؛ عنوان کرد که نمی‌تواند با زیان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را اداره کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه متاسفانه اکثر نواحی و شهرک‌های صنعتی فارس به رغم داشتن زیرساخت، متقاضی راه اندازی واحد تولیدی در آن کم است، می‌افزاید: بخشی از تشکیلات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به صورت خودگردان اداره می‌شود از طرفی بخشی از درآمد این شرکت از محل فروش زمین تامین می‌شود و کم بودن میزان استقبال از سرمایه‌گذاری و واحدهای صنعتی در این نواحی و شهرک‌ها شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را با مشکل مواجه کرده است.

قادری خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از محل درآمدزایی شهرک‌های شهرهای بزرگ به هزینه در شهرک‌های و نواحی صنعتی در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک می‌پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز