خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

در سال گذشته بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس در گلستان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۷۶

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس درگلستان صادر و از ورود همین تعداد ، به زندان جلوگیری شده است.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: صدور آرای جازگیزین حبس و استفاده از سازوکارهای قانونی، رویکرد امسال قضات ما در محاکم است. سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رای جایگزین حبس صادر و از ورود همین تعداد ، به زندان جلوگیری شد.

وی، افزود: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند.

وی گفت: این آراء مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از سوی قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد ِ قضات، قاطعانه است.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده ها هم خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده های مسن هم از اولویت های دیگر امسال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز