خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

هم اکنون 43 درصد از مخازن سدهای استان پر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۶۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در پی بارش نزولات جوی در سال جاری، هم اکنون 43 درصد از مخازن سدهای استان پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، داریوش حسن‌نژاد امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای لرستان اظهار داشت: حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار وحوضیان 208.71 میلیون متر مکعب است که در این مقایسه سد ایوشان با 94 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان 90.14 میلیون متر مکعب گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: در حال حاضر مجموع آب ورودی‌ شش سد استان 7.74 مترمکعب بر ثانیه  و آب خروجی 0.45 متر مکعب بر ثانیه است.

حسن نژاد خاطر نشان کرد: ۸۸ میلیون مترمکعب، حجم آب مخزن شش سد در حال ساخت لرستان بوده که این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش شش‌ درصدی برخوردار است.

وی در خصوص منابع آب سطحی بیان داشت: بر اساس اطلاعات بدست آمده از ایستگاه‌های اندازه‌گیری رودخانه‌های دز و کرخه حدود 12.5 میلیارد مترمکعب خروجی آب استان بوده که ۱۲ درصد رواناب‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: ذخیره آب تجدید پذیر آبرفت‌های لرستان در دشت‌های استان حدود ۳۲۰۰ کیلومترمربع و ذخیره آب تجدید پذیرسازندهای سخت زاگرس در گستره استان حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب بوده است که از این میزان معادل ۵۹ درصد مربوط به حوزه کرخه و ۳۴۹ میلیون مترمکعب معادل ۴۱ درصد مربوط به حوزه کارون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز