خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت گوجه سبز نوبرانه از باغات کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۴۷۱

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گوجه سبز (آلوچه) نوبرانه از باغات استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، رحمان فیض‌قربانی سطح باغات گوجه سبز در استان کرمانشاه را ۳۸۱ هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۳۴۷ هکتار آن بارور بوده و مابقی نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

فیض‌قربانی پیش بینی کرد، امسال ۲۳۴۶ تن گوجه سبز از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ارقام گوجه سبز باغات استان کرمانشاه را شامل گوجه سبز برقان، گوجه سبز شهریار، گوجه سبز سلطانی و ... عنوان کرد.

فیض قربانی با بیان اینکه شهرستان سرپل ذهاب بیشترین باغات گوجه سبز استان کرمانشاه را دارد، گفت: در دیگر شهرستان‌های استان هم به میزان محدود باغ گوجه سبز داریم.

وی سپس با بیان اینکه گوجه سبز برداشت شده از باغات شهرستان سرپل ذهاب معمولا جزو اولین نوبرانه‌های گوجه سبز در کشور است، گفت: باغات گوجه سبز این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید گوجه سبز در کشور است.

وی با اشاره به کیفیت بالای گوجه سبز تولیدی در سرپل ذهاب، افزود: ۹۹ درصد گوجه سبز تولیدی در باغات شهرستان سرپل ذهاب، بعد از برداشت راهی بازار تهران می‌شود.

وی یادآور شد: برداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه همه ساله در نخستین روز‌های سال جدید آغاز می‌شود، اما امسال به دلیل پایین بودن دمای هوا برداشت این محصول طی چند روز اخیر شروع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز