خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت ایجاد سیل بند و لایروبی رودخانه ها در بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۹۱

مسئولین وعده های شان را به سیل زدگان فراموش نکنند

رئیس شورای شهر زرآباد گفت: یکی از مهم ترین دلایل جاری شدن سیل اخیر عدم لایروبی رودخانه ها و نبودِ سیل بند بود که نیاز است مسئولین برای جلوگیری از تکرار مجدد سیل، در راستای ایجاد سیل بند و لایروبی رودخانه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

یونس نهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: کمک های مردمی به تک تک روستاهای سیل زده در بلوچستان ارسال شده و به دست مردم رسیده اما جبران خسارت های حاصل از سیل، نیازمند اقدامات موثرتری است.

وی افزود: در حال حاضر مهم ترین مسئله و مشکل مردم، ساخت منازل تخریب شده شان است که نیاز است مسئولین و خیرین در کنار مردم باشند تا خسارات وارده تا حدودی جبران شود.

نهنگی عنوان کرد: بنیاد مسکن برای جبران خرابی خانه های مردم ورود کرده‌ و تا حدودی توجه به این موضوع جدی است و از راه های مختلف به مردم کمک می شود‌.

نهنگی عنوان کرد: توجه و کمک رسانی به مناطق سیل زده به وضوح قابل مشاهده است و امیدواریم این روند تا حصول نتیجه و جبران خسارت های سیل زدگان ادامه داشته باشد تا گره‌ای از از مشکلات مردم باز شود.

رئیس شورای شهر زرآباد عنوان کرد: برای جبران خسارت های کشاورزان وعده هایی داده شده ولی تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی افزود: مهم ترین عاملی که باعث جاری شدن سیل و ورود آب به منازل مردم شده بحث سرگردانی آب های حاصل از باران است که نیاز است رودخانه ها و مسیرهای عبور آب، لایروبی شود و مسیر آب مشخص شود.

نهنگی افزود: مناطقی مانند دشتیاری و زرآباد مناطقی هستند که آب های  بالادستی از همین مسیر به دریا می ریزد و نیاز است سیل بندهایی ایجاد شود و مسیر آب مشخص شود.

وی افزود: برای هدایت روان آب ها باید چاره اندیشی شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته اما وعده هایی داده شده و امیدواریم این وعده ها محقق شود و اگر این اقدامات انجام شود قطعا از سیل، بیماری و آفات دیگر جلوگیری می شود.

نهنگی گفت: امیدواریم وعده هایی که مسئولین در زمان سیل به مردم داده اند از روی احساسات عوام فریبی نبوده باشد و برای حل مشکلات مردم گام های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز