خبرگزاری کار ایران

استاندار:

۸۰ مجوز بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۴۸۳

استاندار چهارمحال‌وبختیاری از صدور ۸٠ مجوز بوم‌گردی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حیدری در نشست صمیمی شامگاه ۱۹ فروردین‌ ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم با هلدینگ های مختلفی در استان رایزنی شد و با مشارکت مردم جهش خوبی در حوزه زیر ساخت های گردشگری فراهم شد.

وی افزود: در حوزه گردشگری در سال گذشته ۸۰ مجوز صادر شد.

حیدری بیان کرد: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مصوبات خوبی از جمله تشکیل قرار گاه ستاد پیشرفت و توسعه مناطق زاگرس نشین ومصوب شدن ۲۰ بهمن به نام روز چهارمحال بختیاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان گرفته شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در حوزه آب پایدار استان گفت: در سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت مصوبات خوبی در اجرای طرح آبرسانی بن_بروجن، تکمیل برخی سدها و ... را گرفتیم.

وی در حوزه احداث مسکن تصریح کرد: این استان به علت کوهستانی بودن تنها ۱۵ درصد زمین مناسب جهت ساخت و ساز مسکن را دارد اما با این وجود توانسته است رتبه نخست کشور را در حوزه مسکن کسب کند.

حیدری اعطای مجوز به برخی از طرح‌های متوقف حوزه کشاورزی، پرداخت مطالبات مردم بیرگان، پیشرفت فیزیکی حوزه راه‌آهن و زیرساخت‌های پروژه‌های عمرانی، تسریع طرح جامع آب استان، اتخاذ تصمیمات تخصصی برای تحقق شعار سال را از اقدامات دیگر برشمرد.

در سال جاری ۳۸ هزار مسکن ملی به بهره برداری می‌رسد 

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: تا پایان سال  جاری ۳۸ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

علی حیدری با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم استان تکمیل پروژه های مسکن ملی است بیان کرد: بر اساس قانون باید در دولت سیزدهم ۵۷ هزار واحد مسکونی در بخش شهری، روستایی و خودمالکین آماده شود که با تحویل تعدادی از واحد ها در سال جاری پیش بینی می شود تا تیر ماه سال آینده تعهد استان کامل شود.

وی در حوزه پروژه محور فارسان به دشتک افزود: در سفر اول و دوم ریاست جمهوری به استان اعتبار خوبی به این پروژه اختصاص یافت، اما این پروژه ۵۰ میلیارد تومان مطالبه دارد و امیدواریم کمبود منابع در ۱۴۰۳ جبران شود تا این پروژه را  تکمیل کنیم.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در حوزه آب خاطر نشان کرد:  در دولت گذشته از ۱۲۰ کیلومتر خط اصلی حدود ۷۰ کیلومتر اجرا و خطوط فرعی به مرحله اجرا نرسید و اکنون از ۱۴۰ کیلومتر حدود ۸۰ کیلومتر تکمیل شده است.

حیدری با اشاره به سد بابا حیدر گفت: بدنه سد تکمیل شده و خط انتقال آب از این پروژه پیشرفت ۹۰ درصدی دارد . 

 ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: اولویت اصلی استان توجه به  اشتغال است و در  سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.

محمدکاظم منزوی افزود: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۴۷ نفر به مبلغ دو هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه جوانی جمعیت دریافت کردند.

وی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ بیان کرد: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی پرداخت و در قالب تبصره ۱۶ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی در ادامه از پرداخت بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۲ هزار نفر جهت ودیعه مسکن، جهش مسکن و مسکن روستایی خبرداد. 

چهارمحال و بختیاری رتبه تک رقمی بیکاری را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: نرخ بیکاری استان در گذشته نرخ  ۱۳.۵ درصد بوده اما با فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال، رصد تعهدات اشتغال در سامانه اشتغال موجب شده که رتبه بیکاری استان تک رقمی شود.

حمید منتظری با اشاره به اعتبارات تعهداتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: اعتبارات این سازمان از ۳۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که تخصیص ۱۱۰ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم، و در جذب اعتبارات سفر رتبه دوم کشور را داریم.

وی با اشاره به پروژه فارسان به دشتک بیان کرد: ۲۱۳ درصد تخصیص اعتبار برای این پروژه صورت گرفته و بیش از دو برابر از اعتبارات به این پروژه تخصیص یافته است.

منتظری در پایان با اشاره به مالیات و اظهارنامه‌های مالیاتی در خردادماه افزود: به لحاظ استفاده از روش‌های نوین تبصره ماده ۱۰۰، استان رتبه نخست کشوری را در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشته و بیش از  ۸۵ درصد مودیان تبصره ماده ۱۰۰ را برای مالیات انتخاب کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران بیان کرد:  این استان ظرفیت تبدیل شدن به اردوبام و ورود تیم‌های ملی و فراملی را دارد که تحقق این امر در توسعه استان نقش بسزایی دارد.

محمد حسین میرزایی افزود: با اجرای این طرح و تبدیل استان به اردوبام شاهد وقوع اتفاقات مبارکی در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعامل سازنده مدیران با رسانه‌ها در استان همواره مورد تاکید است افزود: امیدواریم اصحاب رسانه که منعکس کننده مشکلات استان هستند برای رفع آن‌ها پیشنهادات قابل اجرا ارائه کنند.

میرزایی ادامه داد: امور مقدماتی تهیه اطلس رسانه‌های چهارمحال و بختیاری انجام شده و به زودی تدوین و رونمایی آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز