خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

بسیاری از خیابان های ارومیه فاقد خط کشی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۵۴

بسیاری از خیابان‌های اصلی و فرعی و بزرگراه‌های کلانشهر ارومیه فاقد خط‌کشی طولی، گذرگاه‌های عابر پیاده و سرعت‌کاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، “بین خطوط برانید” جمله‌ای آشنا برای رانندگان است که می‌بایست در رانندگی و برای جلوگیری از تصادف و ایجاد ترافیک آن را رعایت کنند اما رانندگان در تعدادی از خیابان های  شهر بزرگ ارومیه خطی  مشاهده نمی کنند که در مابین آن برانند.

در کلانشهر ارومیه تعدادی خیابان‌های اصلی و فرعی بسیاری و بزرگراه‌های متعددی وجود دارد که همگی در یک موضوع مشترک هستند و آن نبود خطوط ترافیکی است.

خطوط راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در ایمنی معابر، کاهش حجم ترافیک، رانندگی اصولی و رعایت حقوق رانندگان و غیره دارد اما این خطوط در بسیاری از خیابان‌های ارومیه قابل رویت نیست یا در سال‌های گذشته نقاشی شده‌اند و امروز بقایای آن باقی مانده است.

محمد اشکوانی کارشناس راهنمایی رانندگی در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: خط کشی معابر شهری در منظم کردن حرکت وسایل نقلیه، عابران پیاده و پیشگیری از تضییع حقوق رانندگان بسیار موثر است.

وی گفت: طبق قوانین راهنمایی و رانندگی خودروها باید در بین خطوط حرکت کنند اما نبود خط کشی موجب ورود خودروها به حریم یکدیگر به ویژه در میادین می شود و در صورت بروز سانحه نیز از نبود خط کشی مناسب برای تعیین محدوده عبور وسیله نقلیه گلایه مند می شوند.

این کارشناس راهنمایی رانندگی اظهار داشت: به طور حتم خط کشی طولی و عرضی خیابان‌ها، گذرگاه‌های عابر پیاده و سرعت کاه‌ها موجب کاهش حجم ترافیک، روان شدن تردد خودروها، رعایت حقوق رانندگان و عابران پیاده  می شود.

اشکوانی بیان کرد: خط کشی معابر و خیابان‌ها به مرور زمان به علت بارندگی، گردوغبار، اصطحکاک لاستیک خودرو با سطح خیابان، جنس و کیفیت آن، کم‌رنگ، تیره و در نهایت محو می‌شوند.

وی گفت: طول عمر خط کشی و پایداری و دوام آن بستگی به کیفیت رنگ به کار رفته برای خط کشی دارد تا در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۳۰ درجه سانتیگراد زیر صفر آسیبی نبیند.

اجرای خط کشی معابر سطح شهر ارومیه

علی خلیلوند رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ارومیه از اجرای خط کشی معابر سطح شهر ارومیه خبر داد و گفت: تعدادی از خیابان‌های سطح شهر ارومیه که عملیات آسفالت رویه آنها انجام شده بود، خط‌کشی محوری شدند و در طرح استقبال از بهار نیز خط کشی  تعدادی از خیابان های انجام شده است‌.

خلیل‌وند بیان کرد: در این راستا، باند کندرو بلوار والفجر حدفاصل فلکه میثم تا تقاطع غیرهمسطح آذربایجان، بلوار ساوالان و خیابان سربازان گمنام با اولویت مبادی ورودی شهر خط‌کشی طولی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش عبور و مرور وسایل نقلیه، خط کشی طولی معابر می توانند سهم بسزایی در اجرای قوانین و تعیین حدود خودروها در جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و هرج و مرج نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ارومیه گفت: تداوم عملیات اجرایی خط‌کشی در سطح معابر شهر ارومیه همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز