خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

بر مواضع خود در خصوص متوقف کردن مازوت‌سوزی نیروگاه شازند پایبندیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز این دانشگاه است و برای داشتن هوای سالم و عاری از آلایندگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی، همچنان بر مواضع خود در خصوص متوقف کردن مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند برای همیشه پایبند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا امانی در جلسه کارگروه ماده 14 قانون هوای پاک استان مرکزی، افزود: کلانشهر اراک به زودی با پدیده ریزگردها روبه‌رو خواهد شد و این مسئله نیز سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند. بنابراین باید در صورت امکان، ماده 12 و 14 قانون هوای پاک در خصوص نیروگاه حرارتی شازند اعمال شود.

وی بر جابجایی هر چه سریعتر واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده از محدوده شهر اراک تأکید داشته و ادامه داد: انتقال واحدهای آلاینده به خارج از محدوده شهری امری ضروری است و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی با اولویت قرار دادن حفظ سلامت مردم در این خصوص همکاری‌های لازم و کافی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به تعداد روزهای آلاینده اراک در سال 1402 اشاره کرده و اظهار داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که سال گذشته 132 روز ناسالم را در کارنامه آلایندگی‌های خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز