خبرگزاری کار ایران

کسری توان تولید آب در سبزوار ۳۷۶ لیتر بر ثانیه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۱۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: این شهرستان در تامین آب آشامیدنی مصرفی شهروندان با کسری توان تولید آب به میزان ۳۷۶ لیتر بر ثانیه مواجه است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین ریاضی روز دوشنبه اظهارکرد: از این میزان کسری توان تولید، ۳۳۴ لیتر بر ثانیه مربوط به شهر سبزوار و ۴۲ لیتر بر ثانیه مربوط به مجتمع آبرسانی "رسالت" و "ظفر" در بخش های مرکزی و "روداب" سبزوار است.

وی وجود این مشکل را موجب بروز اختلال در آبرسانی به مشترکان دانست و رفع آنرا نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی خواند و گفت: پیشنهادهای فنی در خصوص کسری توان تولید آب به استان داده شده و برطرف شدن این مشکل نیازمند تامین اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار به مشکل آبرسانی به نواحی روستایی شهرستان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۲ روستای شهرستان همچنان شبکه آبرسانی ندارند و با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

وی این روستاها را مربوط به بخش روداب سبزوار و در مجموع دارای ۳۷۱ خانوار و حدود هزار نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: "فیلشور، چاه ستاره، چهلقانی، برگو، اُجنورد، حمیره، دریاچه، بِنِسبُرد، نورآباد، توتبان، صبری و کلاوی" روستاهای فاقد آب شرب هستند.

ریاضی اظهار کرد: از مجموع ۲۲۲ روستای شهرستان سبزوار ۷۱ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان قرار دارند.

وی به اقدامات این شرکت در اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی روستاهای سبزوار اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰ هزار و ۷۱۱ متر لوله گذاری در روستاهای شهرستان با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۷۵ متر از این میزان لوله گذاری در بخش مرکزی و سه هزار و ۶۳۶ متر در بخش روداب سبزوار انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز