خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین خبر داد؛

اهدای اسناد خانوادگی لامع قزوینی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۱۰۳

مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین گفت: 82 سند خانوادگی توسط فرزندان مرحوم لامع قزوینی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین اهدا شد.

به گزارش ایلنا، زهره ترکمن با اشاره به اهدای اسناد خانواده لامع قزوینی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی گفت: ۳۰ سند مکتوب مالی و حقوقی شامل مصالحه نامه، اجاره نامه، فهرست ماترک، حق آب و ... مربوط به سال‌های ۱۲۷۶ هـ.ق تا ۱۳۵۰ هـ.ق است.

مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین افزود: همچنین ۵۲ سند دیداری و شنیداری هم عبارت است از عکس‌های مربوط به جلسات و هفته خوانی‌های مرحوم لامع قزوینی در سال‌های ۱۳۳۰ تا  ۱۳۴۰ هـ.ش بود.

حسین بن رضی بن مقتدی الحسینی معروف به «معین الاسلام» و متخلص به «لامع قزوینی» از سادات حسینی قزوین در سال ۱۲۷۷ هـ.ش در قزوین به دنیا آمد، پس از گذراندن دروس مقدماتی در ۱۷ سالگی به اصفهان رفته و سه سال به فراگیری صرف، نحو، اشتقاق، منطق، هیئت، نجوم، فقه و اصول پرداخت پس از آن به قزوین بازگشت و هفت سال ضمن تحصیل به تدریس معقول و علوم ادبیه عربی پرداخت.

این واعظ، شاعر و اندیشمند قزوینی آثار ارزشمندی چون؛ افسانه جغد و بلبل، سفرنامه، منتخب الاشعار، دیوان شعر برق لامع  به رشته تحریر درآورد.

زنده یاد لامع در سال ۱۳۴۵ شمسی درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز