خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین؛

۱۸ سردیس از مشاهیر و شهدای قزوین رونمایی می‌ شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۰۵۳

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین از ساخت و نصب ۱۸ سردیس فرماندهان شهید، مشاهیر و عالمان قزوینی در سه نقطه از شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، قاسم اللهیاری با اعلام این خبر گفت: در آستانه استقبال از بهار و به منظور گرامیداشت یاد و نام تعدادی از فرماندهان شهید قزوینی در دوران دفاع مقدس، سردیس آنان در بوستان مشاهیر، پیاده راه فرهنگی (میدان آزادی) و خیابان شهدا(سپه) نصب شده است که یکشنبه ۲۷ اسفند ماه رونمایی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین ادامه داد: علاوه بر سردیس های شهدا، سردیس برخی از مشاهیر و عالمان قزوینی نیز ساخته شده است.

وی عنوان کرد: مجسمه‌هایی از بزرگان و مشاهیر، هم راستا با ارزش‌های جامعه و باورهای مردم، تا حدود زیادی باعث معرفی بهتر شخصیت آن بزرگان است و آنان را به نسل امروز و فردا معرفی می‌کند.

این عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: سردیس‌های سید موسی زرآبادی فقیه، مجتهد و عالم ربانی، حاج ملا صالح برغانی فقیه، مجتهد و بنیانگذار مدرسه صالحیه، شیخ مجتبی قزوینی فقیه و حکیم شیعه، علامه محمد قزوینی محقق و مصحح متون ادبی و بنیانگذار تحقیقات علمی در ایران، دکتر سید احسان اشراقی مترجم، محقق، مصحح، تاریخ پژوه و صفوی شناس ساخته و نصب شده است.

اللهیاری  خاطرنشان کرد: همچنین سردیس‌های ملک محمد قزوینی استاد صاحب سبک خوشنویسی، استاد ابوالحسن محصص مستشاری خوشنویس، بنیانگذار انجمن خوشنویسان قزوین، میرزا حسین خان قزوینی ملقب به مشیرالدوله و سپهسالار، سیاستمدار، کنسول وزیر جنگ و صدراعظم ایران، دکتر علی اکبر صالحی وزیر سابق امور خارجه و معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی از دیگر سردیس‌هایی هستند که نصب شده‌اند.

وی ادامه داد: پهلوان سید کریم مومنی مرد نیکنام ورزش کشتی و رئیس فقید هیات کشتی قزوین، سردار محمد جعفرخانی فرمانده شهید، احمد اللهیاری فرمانده شهید، مهدی شالباف فرمانده شهید، سردار حمید محمدرضایی فرمانده شهید، قدرت اله چگینی معلم شهید (شهید ترور)، آیت االله سیدحسن موسوی شالی عالم ربانی فقیه، مجتهد و مجاهد انقلابی، حاج علی اکبر ثقفی (خرم قزوینی) شاعر، ادیب و موسیقیدان و مدیحه سرای مذهبی و حاج رضا یزدان پناه هم از سردیس‌هایی هستند که در حال جانمایی و نصب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین یادآور شد: سردیس‌های یادشده توسط سازمان زیباسازی شهرداری و با مشارکت هنرمندان مجسمه ساز، در دومین سمپوزیوم مجسمه سازی آماده شده است، همچنین سردیس تعداد دیگری از مشاهیر و نام آوران قزوینی در سال آتی آماده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز