خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان البرز:

مسئولین وظیفه دارند فرهنگ اهدای عضو را تبلیغ کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۸۱

فرماندار شهرستان البرز گفت: ما مسئولین باتوجه به نیازسنجی بخش درمان و سلامت، وظیفه داریم، اهدای عضو را تبلیغ کنیم.

به گزارش ایلنا، در غروب پنجشنبه پایان سال، مراسم غبارروبی و یادبود اهداکنندگان عضو در مزار جانبخش "داوود لطیفی" واقع در شهر الوند برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده جانبخش، سفیران اهدای عضو، اعضای شورای شهر و شهرداری الوند، فرماندار شهرستان البرز و مردم این شهر برگزار شد.

مصطفی غفوری، در این مراسم با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی اهدای عضو و تشکر از خانواده این جانبخش گفت: این اقدام نشان می‌دهد که  فرهنگ ایثار و گذشت هنوز هم در شهر الوند جریان دارد.

فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: با ایثارگری صورت گرفته، حیات گیرندگان عضو ادامه پیدا کرده و قطعا با این کار، نتیجه تمام کارهای خیری که آن‌ها انجام می‌دهد به این جانبخش هم خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان البرز خاطرنشان کرد: خانواده این جانبخش نشان دادند که فرهنگ اصیل نوع‌دوستی زنده است و ما هم مشوق این خانواده‌ها بوده و نشان دادیم که قدردان آنان هستیم.

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو

سعید مظفری، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان هم با اشاره به تاریخچه اهدای عضو و مجاز بودن آن از نظر شرعی گفت: امام خمینی(ره) فتوای مجاز بودن اهدای عضو را اعلام کردند، این موضوع در مجلس هم تصویب شده و شکل‌گیری انجمن اهدای عضو نشان داد به نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو کمک کرد.

وی ادامه داد: انجمن اهدای عضو قزوین هم از سال ۸۹ آغاز به کار کرده و اقدامات مختلفی شکل گرفته تا به اهدلی عضو کمک شود.

مظفری اظهار کرد: هر سال بیش از هشت هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد که از این تعداد سه هزار نفر قابل اهدا هستند، اما فقط خانواده‌های یک‌هزار نفر به اهدای عضو رضایت می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی خانواده‌ها در سطح جامعه به ۲۵ هزار بیماری که در صف دریافت  عضو قرار دارند کمک کرده و به آن‌ها زندگی دوباره می‌بخشد.

آغاز به کار شعبه انجمن اهدای عضو در شهرستان البرز

در این مراسم پس از قرائت قرآن، مدیحه سرایی و قرائت فاتحه به اهمیت و جایگاه اهدای عضو پرداخته شد.

همچنین آغاز به کار شعبه شهرستان البرز، انجمن اهدای عضو با مسئولیت آقای عیوضی اعلام شد.

درحال حاضر حدود ۲۵ هزار بیمار در صف دریافت عضو هستند و هر فرد مرگ مغزی می‌تواند بین یک تا عشت نفر از آن‌ها را از مرگ حتمی نجات دهد.

علاقمندان به دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند شماره ملی خود را به ۳۴۳۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز