خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان فارس:

نظام مسئولیت یکپارچه مهندسی در کشور دچار ضعف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۶۷

هرجا در رشته‌های مهندسی مرزبندی انجام گرفت دچار شکست شدیم

مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان فارس با تاکید براینکه هرجا در رشته‌های مهندسی مرزبندی انجام گرفت دچار شکست شدیم، گفت: در برگزاری این مراسم هیچ‌گونه موازی کاری و تضادی با سایر سازمان‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، امیر تابع‌بردبار در حاشیه آیین گرامیداشت روز مهندس که به همت انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان فارس، در سالن رازی دانشکده نفت، گاز و شیمی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: برگزاری بزرگداشت روز مهندس، با پیگیری یک تیم 50 نفره و طی 2 ماه میسر شد و خوشبختانه مورد استقبال مهندسان در شاخه‌های مختلف حرفه‌ای قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با اتحاد و همدلی اهداف جامعه مهندسی را باید پیش برد، افزود: در برگزاری این مراسم خط کشی نکرده‌ایم و از تمام ارگان‌های دولتی و عموم مهندسین دعوت کردیم.

تابع بردبار با بیان اینکه انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان فارس 150 عضو دارد، گفت: در شورای سیاست گذاری و هیئت مدیره انجمن تصمیم گرفته شد که این گردهمایی نقطه شروع فعالیت‌های عمومی و عام‌المنفعه شود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از فاکتورهای اصلی در جوامع پیشرفته دنیا این است که مطالبه گری در قالب انجمن‌های صنفی و علمی پیش رود، اضافه کرد: انجمن متبوع ما نیز همین هدف را دارد تا ایرانی قوی و آباد داشته باشیم.

تابع‌بردبار گفت: تلاش خواهیم کرد از این پس مسائل فنی، آموزش، انتشار، رویدادها و مسئولیت‌های اجتماعی با اولویت مهندسین برای عموم مردم دنبال شود؛ همچنین مستندسازی از پیشکسوتان و برندهای علمی و مهندسی از اولویت‌های مهم سال آینده این انجمن است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نظام مسئولیت یکپارچه مهندسی در کشور دچار ضعف است، گفت: دلیل این مهم نبود ارتباط مطلوب بین حلقه‌‌های مهندسی، قانون، حاکمیت، مردم و سازنده به خوبی برقرار نمی‌شود و بعضا کپی‌برداری و کم فروشی مهندسی را شاهد بوده‌ایم. اگر این نظام به درستی در کشور تعریف شود بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه علم باید در خدمت تعالی بشر قرار گیرد، گفت: وظیفه مهندس  بهره مندی از علم روز وتلاش در راستای تعالی انسان است.

ناصر طالب بیدختی، سازندگی، خلاقیت و نو آوری را از مؤلفه‌های مهم برای گام برداشتن در مسیر مهندسی تأ ثیر گذار دانست و افزود: هر گونه توسعه وسازندگی باید بارویکرد حفظ منابع آب همراه باشد تا بتواند در خدمت بشریت قرار گیرد.

در این مراسم شماری از مهندسان و مدیران دوره‌های مختلف سازمان نظام مهندسی فارس، مورد قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز