خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد؛

شورای عالی صادرات احیا شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۶۰۴

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تأکید بر اینکه شورای عالی صادرات باید احیا شود، گفت: باید کمک کنیم تا زیرساخت‌های اقتصادی تأمین شوند.

به گزارش ایلنا، محمدصادق حمیدیان در آیین نکوداشت بیست و هفتمین روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان فارس که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: خالص‌ترین صادرات غیر نفتی برای استان فارس است.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی علی‌رغم اینکه از نظر وزنی ۴ درصد رشد داشتیم، حدود ۶۵ درصد کاهش وزنی داشتیم، در واقع ارزش افزوده داشته است اما معتقد هستیم رقم مدنظر ما در این بخش حدود ۸ میلیارد باشد.

حمیدیان با بیان اینکه در تألیف اقتصاد گفته می شود شایسته‌های پولی، هدف کنترل تورم دارد، ادامه داد: سیاست تجاری، توسعه تجارت را به دنبال دارد اما در چند سال گذشته در کشورمان سیاست‌های پولی بر تجاری غلبه پیدا کرده است و این خوب نیست.

وی تصریح کرد:از حدود یک‌هزار و ۱۰۰ پرونده در خصوص تجارت خارجی ۱۵۰ پرونده دچار مشکل ارزی هستند و این‌ها نتیجه اقدامات بانک مرکزی است که چنین شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس هم چنین گفت: در بخش فرش دست‌بافت، تعداد بافندگان به زیر ۲۰ هزار نفر رسیده است و این جای تأسف است لذا از استاندار فارس انتظار داریم تا به این مشکل صادرکنندگان رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز