خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گلستان:

ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره گرگان از امروز ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۰۰۷

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از امروز پنجشنبه هفدهم اسفند ورود خودرو و موتورسیکلت به پارک جنگلی النگدره گرگان ممنوع شد و در صورت ورود، خودرو توسط ضابطان توقیف شود.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدرآسیابی در حضور کارشناسان، پژوهشگران و صاحب نظران دانشگاهی گفت: به اجرای  بندهای ت و ج ماده 4 دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب 1399 مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم جهت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی،  ورود خودرو و  سایر وسایل نقلیه به پارک جنگلی النگدره از امروز رسما ممنوع است.

آسیابی افزود: شهرداری و  دستگاهی که متولی پارک است و ضابطین هم مکلفند از امروز این مصوبه را اجرا کنند و با دستور دادستان خودروها و موتورسیکلت هایی که از امروز  وارد این پارک شوند توقیف می شود.بر اساسا مصوبه امروز هر نوع روشن کردن آتش در پارک جنگلی النگدره ممنوع است و ضابطان قضایی باید ورود  و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی گفت: همچنین دستگاه های متولی باید برخی منافذی که امکان ورود موتورسیکلت به پارک وجود دارد را نیز مسدود کنند. تنها خوردوهای گشتی ، حفاظتی و پلیس حق  ورود به این پارک جنگلی را خواهند داشت.در این جلسه پیشنهاد شد شهرداری گرگان با جذب سرمایه گذار تمهیدات لازم را در خصوص تامین خودرو‌های برقی و دوچرخه در این منطقه فراهم کند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که پارک جنگلی النگدره بیشتر از این که به عنوان یک محیط جنگلی مطرح باشد یک میراث طبیعی است گفت: صراحتا اعللام می کنیم طرحی که برای بهره برداری از این پارک جنگلی تدوین شده است مصداق بارز تغییر کاربری است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده ویژه حقوق عامه برای موضوع النگدره در دادستانی مرکز استان تشکیل  شده است و از امروز رسما دنبال می کنیم. طرح پارک جنگلی النگدره باید بازنگری و مبتنی بر حفاظت و زیر نظر دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی و دادستانی باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز