خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

رسیدگی 74 هزار فقره پرونده در شعب شورای اختلاف استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۲۹۵

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در ۷ ماهه نخست سالجاری 74 هزار فقره پرونده در شعب شورای اختلاف استان رسیدگی شد وصلح و سازش در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی با اشاره به پیشگامی 45 درصد این پرونده ها با پادرمیانی اعضای  شورا و ریش سفیدان به سازش ختم شده  که 6 درصد بیشتر از پارسال است.

وی ادامه داد: میانگین سازش پرونده ها در کشور  ۴۰ درصد است  که به مدد مشارکت های مردمی ، گلستان بالاتر از این میانگین است.

وی ادامه داد: در گلستان 122 شعبه شورای حل اختلاف در همه حوزه های قضایی استان  و دو شعبه روستایی در  مناطق مرزی استان به منظور دسترسی آسان مردم به سیستم قضایی برای حل و فصل دعاوی،  فعال است.

آسیابی با اشاره به رسیدگی 74 هزار فقره پرونده  در هفت ماه گذشته  در شعب شورای اختلاف استان گفت: اگر  در هر پرونده دو نفر طرف دعوا باشند ، دست کم 150 هزار نفر  امسال به شعب شورا برای حل و فصل اختلافات خود مراجعه کرده اند که اگر این تعداد به دادگستری ها و دادسراها می رفتند ، پاسخگویی به آنان سخت و  فرایند رسیدگی به پرونده ها هم ، طولانی تر می شد.

آسیابی گفت:  فلسفه وجودی شورا ، مشارکت مردم در امر حل و فصل اختلافات و صلح و سازش است تا ریشه خصومت بین افراد با مصالحه از بین برود.

کاهش هزینه های دادرسی، حل و فصل دعاوی بدون تشریفات قانونی،  افزایش سرعت تعیین تکلیف دعاوی و فرصت بیشتر برای ترغیب طرفین به سازش از مزیت های شورای حل اختلاف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز