خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

۳۵۰ هزار اصله نهال برای زراعت چوب در اختیار مردم گلستان قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۷۲۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: نزدیک به ۳۵۰ هزار اصله نهال برای زراعت چوب و هم برای فضای سبز در اختیار مردم قرار گرفته است و همکاران ما بیش از یک ماه است که یک میلیون اصله نهال را در این مناطق مرتعی و بیابانی کاشتند.

به گزارش ایلنای گلستان، حمید سلامتی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برای کاشت یک میلیارد درخت در کشور در یک دوره چهارساله تاکنون ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شد که ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله آن درحال کاشت است.

وی افزود: ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال با هدف زراعت چوب، ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار آن برای توسعه فضای سبز و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال نیز برای احیای جنگل در نظر گرفته شده که به طور رایگان بین متقاضیان توزیع می‌شود.

سلامتی ادامه داد: در این راستا ۱۳ تفاهم نامه برای توسعه فضای سبز در محیط صنایع، کارخانجات، معابر شهری و روستایی، بوستان‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است.

حمید سلامتی ادامه داد: با توجه به اینکه در عرصه شمالی استان اراضی مرتعی و بیابانی وجود دارد، باید بوته‌هایی متناسب با شرایط آنجا کاشته شود که بر این اساس حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بوته بیابانی و مرتعی در شهرستان‌های آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه تولید شده است.

سلامتی ادامه داد: همکاران ما بیش از یک ماه است که یک میلیون اصله نهال را در این مناطق مرتعی و بیابانی کاشتند و بقیه نیز تا ۱۵ فروردین سال آینده کاشته می‌شود.

او با بیان اینکه برای کاشت نهال در جنگل نیز که یک بخش از آن مربوط به زراعت چوب بوده است افزود: برای زراعت چوب از نوع صنوبر و اوکالیپتوس باید یک میلیون ۷۰۰ هزار اصله نهال  را در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز