خبرگزاری کار ایران

جزئیات نحوه شهادت یک جنگلبان گلستانی در عصر پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۵۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، جزئیات نحوه شهادت یک جنگلبان در ارتفاعات شهرستان کردکوی این استان در عصر روز پنجشنبه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حمید سلامتی در این خصوص گفت: متاسفانه «حسن کابوسی» جنگلبان ۳۸ ساله ساکن «چمن‌ساور» شهرستان کردکوی که دارای سه فرزند بود، حین انجام مأموریت در ارتفاعات این شهرستان با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

وی با بیان این که این حادثه بعد از ظهر «پنجشنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲» و پس از آغاز شیفت گشت‌زنی جنگلبانان شهرستان کردکوی در منطقه «درازنو» رخ داد، افزود: متاسفانه شلیک گلوله سبب جان باختن این جنگلبان جوان شد و تلاش‌های تیم‌های اورژانس و پزشکی برای احیای وی بی‌نتیجه ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تاکید بر این‌که ضارب یا ضاربین از صحنه جرم متواری شده‌اند و نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در حال تحقیقات و انجام وظایف خود در این زمینه هستند، خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس تا زمان حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و قطعا با عامل یا عاملین این جنایت برخورد قانونی می‌شود.

وی ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به جامعه جنگلبانی و منابع طبیعی استان گلستان و خانواده داغدیده این مدافع حریم طبیعت، اضافه کرد: متأسفانه همه‌ساله تعدادی از جنگلبانان استان گلستان در راستای انجام وظایف ذاتی خود که صیانت از جنگل‌ها و مراتع در مقابل سودجویان، فرصت طلبان و مخربان طبیعت است، مجروح و اغلب دچار نقص عضو می‌شوند.

سلامتی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت منابع طبیعی، حفاظت از این موهبت الهی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در کشور ما این وظیفه خطیر بر دوش جنگلبانان است، تصریح کرد: آیین تشییع و وداع با مدافع حریم طبیعت، شهید «حسن کابوسی» پس از هماهنگی با خانواده آن زنده یاد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، حسن کابوسی با حدود ۱۴ سال سابقه کار، بیست و سومین جنگلبانی است که جان خود را در راه حفاظت از انفال و منابع طبیعی از دست داده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز