خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی اعلام کرد؛

قرارگیری عادلانه امکانات دولتی در اختیار نامزدهای انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۰۵۷

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه امکانات دولتی طبق قانون و به ‌صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد، گفت: فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 3 اسفند ماه آغاز شده و تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 10 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ناظری به قانون جدید انتخابات برای استفاده از اماکن و فضاهای عمومی و دولتی در تبلیغات انتخاباتی اشاره کرده و افزود: در قانون جدید انتخابات‌ به استناد ماده 81 تمامی نامزدها به صورت عادلانه مجاز به استفاده از اماکن و فضاهای عمومی و دولتی هستند.

وی ادامه داد: در این راستا با عنایت به ماده 74 قانون تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی مکلف شدند که یک ماه پیش از انتخابات برخی از امکانات و اماکن از جمله سالن‌های اجتماعات خود را به هیئت بررسی تبلیغات استان معرفی کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: بحث واگذاری اماکن دولتی به نامزدهای انتخاباتی برای برنامه‌های تبلیغاتی، در این دوره جزء قانون است. در این راستا اساساً بحث جانبداری و حمایت از فردی خاصی موضوعیت ندارد.

ناظری تصریح کرد: به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یک‌سان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیئت بررسی تبلیغات ذیل ماده 81 قانون تشکیل شده است‌.

وی بیان داشت: نماینده ویژه استاندار، نماینده دادستان مرکز استان، نماینده صداوسیما، رئیس هیئت بازرسی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فناوری اطلاعات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و 2 نفر از اعضای شورای استان عضو هیئت بررسی تبلیغات استان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی تأکید کرد: در این استان 183 مورد از اماکن و فضاهای دولتی از جمله سالن‌های آمفی تئاتر، سالن‌های اجتماعات و ورزشی دستگاه‌های اجرایی استان به این هیئت معرفی شده است و این امکانات در 6 حوزه انتخابیه اصلی به اطلاع تمامی نامزدها رسید.

ناظری ابراز داشت: اماکن دولتی استان برابر قانون و به صورت عادلانه در اختیار هر یک از 362 نامزد انتخابات مجلس در استان قرار گرفته است. غیر از مواردی که در ماده ۷۴ قانون انتخابات ذکر شده، استفاده از دیگر امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و این موضوع توسط هیئت بررسی تبلیغات رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: لذا هر نامزدی در صورت نیاز و از طریق ارائه درخواست به فرمانداری‌ها، این اماکن را در ساعت‌های مشخصی در اختیار گرفته است. تعداد زیادی از نامزدها درخواستی نداشتند، اما هر نامزدی که استفاده از این اماکن دولتی را درخواست کرده با تصمیم هیئت بررسی تبلیغات این ظرفیت در اختیار وی قرار داده شد.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی همچنین گفت: از نامزدها خواسته می‌شود به قانون احترام بگذارند و در ایام باقی‌مانده از تبلیغات، ضمن پرداختن به رقابت سالم از هرگونه رفتار شائبه برانگیز خودداری کنند. همچنین از سوی دیگر هر جا هر سطح از اهمال از هر مسئول و مدیری مشاهده شود حتما برخورد خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز