خبرگزاری کار ایران

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۵۳۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز, از قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار سطح نارنجی خبر داد و گفت که تمام دستگاه های اجرایی استان آماده باش هستند.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی مهرور با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر هشدار سطح نارنجی استان، اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه بارشی و سرد در روز چهارشنبه در استان البرز است که به موجب آن تداوم و تناوب بارش برف، یخبندان فراگیر در استان پیش بینی می‌شود. 

مهرور در ادامه و پیرو هشدار هواشناسی بر ضرورت آماده باش و هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در راستای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: بمنظورحفظ آمادگی و استفاده ازتمام ظرفیت های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش واقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی افزود: به منظور مقابله باجاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی بر آماده باش مراکزدرمانی وپایگاههای امدادی، شرکت‌های خدماتی(آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه وثابت وآب منطقه ای) تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران اثر مخاطره این سامانه را سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، اختلال تردد و لغزندگی معابر عنوان کرد.

مهرور توصیه کرد: مسافران از تردد در جاده های کوهستانی به علت خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ پرهیز کرده و کوهنوردان با توجه به فعالیت سامانه بارشی از صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادرزدن وتوقف در حریم رودخانه ها، مکان‌های مرتفع وتپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند

وی بر داشتن تجهیزات لازم وضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی و... تاکید کرد.

مهرور با تاکید بر مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده های انرژی گفت: از هرگونه اجرای عملیات بتن ریزی با توجه به دمای هوا و یخبندان های متناوب ( مطابق با آیین نامه بتن ) خودداری و یا ضوابط هوای سرد و تدابیر احتیاطی مطابق با آئین نامه صورت پذیرد.

وی گفت: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها برای کشاورزان در راستای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی بعمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز