خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز بازرسی وزارت کار مطرح کرد؛

ضرورت رفع 70 درصدی گلوگاه‌های فساد در سازمان‌های تابعه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۳۴۸

سلامت اداری و رفع گلوگاه‌های فساد با جدیت پیگیری می‌شود

ارزیابی عملکرد سازمانی، یکی از مهمترین مولفه هایی است که میزان بهره‌وری، اثربخشی و کارآمدی یک سازمان را محک می‌زند و بر همین اساس است که عملکرد دستگاه های اجرایی، زیر ذره بین بازرسان دولت است.

 به گزارش ایلنا، ارزیابی عملکرد، ابزار و معیاری برای سنجش عملکرد کارکنان و کیفیت کار آنهاست و بهروز لطفی، معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سفر به شیراز با اعتقاد به همین اصل، تاکید کرد که دولت به دنبال یک برنامه تحولی در حوزه بازرسی است. 

لطفی در نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس با تبیین رویکرد بازرسی‌های استانی در سطح کشور از بازرسی 9 اداره کل مستقر در استان خبر داد و از این فرایند به عنوان یک طرح ضربتی و برنامه تحولی در حوزه بازرسی یاد کرد. 

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بازرسی از دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه در فارس در سه بخش بانک ها، صندوق ها و ادارات کل مشمول جشنواره شهید رجایی فصل بندی شده است، اذعان داشت که این بازرسی ها با رویکرد کمک به واحدهای استانی، بهبود عملکرد آنها و ارتقای خدمت رسانی به مردم صورت پذیرفته است.

این مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و تشریح فرایندهای صحیح در راستای بهبود اقدامات، به فصل مشترکی از مشکلی که در عمده استان ها وجود دارد گریز زد و اذعان داشت که برخی دستگاه ها اقدامات قابل توجهی انجام می دهند اما در مستندسازی، انتقال تجارب و ثبت سوابق، همت به خرج نمی دهند.

وی با اشاره به انتظارتی که در اسناد بالادستی و تکالیف نهادهای نظارتی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است بر ضرورت راهبری، نظارت و سیاست گذاری در این مسیر و همچنین تعامل بین ثبت و ستاد تاکید کرد و یادآور شد که واحدهای استانی بهتر از ستاد می توانند در برخی شاخص ها اعلام کنند که مشکلات یک آیین نامه چیست و آیا اساسا برخی آیین نامه ها قابلیت اجرایی دارند یا خیر.

لطفی در بخشی از سخنان خود اولین گام در تحقق سلامت اداری را در داشتن نقشه راه و یک برنامه عملیاتی جستجو کرد و توضیح داد که یک اداره کل باید در حوزه سلامت اداری، وضعیت خود را ارزیابی کند و بداند در یک چشم انداز چهار ساله می خواهد به چه اهدافی دست یابد.

وی با اذعان به اینکه برنامه های ابلاغی وزارتخانه باید مبنای کار دستگاه های تابعه قرار گیرد، بر اجرای هدفمند جلسات کارگروه سلامت اداری و ارائه گزارش توسط واحدهای متولی تاکید کرد. 

لطفی از تدوین و ابلاغ بخشنامه ساماندهی کمیته های زیرمجموعه مسائل اداری و مدیریتی و تعیین 10 وظیفه در این بخشنامه به عنوان یکی از برنامه های اولویت بخش یاد کرد و توضیح داد آیین نامه هایی که نیاز به تنظیم، شفاف سازی و رفع ابهام دارند باید توسط کارشناسان حقوقی در کمیته سلامت اداری، بررسی، مصوب و ابلاغ شود. 

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پررنگ تر شدن راهبری فرهنگ سازمانی در حوزه منابع انسانی و همچنین انضباط مالی و اداری را در خودکنترلی و شکوفایی انگیزه کارکنان موثر دانست و به این نکته اشاره کرد که شناسایی و رفع گلوگاه های فساد باید به عنوان مهمترین اصل در فهرست برنامه های کاگروه سلامت قرار گیرد. 

لطفی بر ضرورت رفع 70 درصدی گلوگاه های فساد در سطح وزارتخانه و سازمان های تابعه بر اساس برنامه تحولی، تاکید کرد و اذعان داشت که در تغییر برنامه عملیاتی سلامت اداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، آموزش فنی حرفه ای و بهزیستی استان، عملکرد مطلوب داشته اند. 

این مقام وزارتخانه، کارگروه سلامت اداری را ابزار اثربخش مدیر کل برای نظارت بر زیرمجموعه خود تلقی کرد و یادآور شد که کلیه امور نظارتی، بازرسی ها و گلوگاه های فساد باید از طریق این کارگروه پیگیری شود. 

لطفی کاهش شکایات، افزایش رضایتمندی مردم و کاهش تخلفات اداری را در گرو دستاوردهای کارگروه سلامت و خروجی محور بودن جلسات این کارگروه دانست و به مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس، توصیه کرد که گزارش هایی بر مبنای میزان اجرایی شدن مصوبات خود تهیه کرده و عملکرد خود را بر این اساس ارزیابی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تامین اجتماعی این استان، عملکرد بهتری در این حیطه داشته اند، به این نکته نیز اشاره کرد که صندوق روستاییان و عشایر و همچنین اداره کل تعاون فارس در زمینه رفع گلوگاه های فساد اقدامات اثربخشی داشته اند. 

اهمیت اطلاع رسانی قوانین و مقررات سلامت اداری در راستای صیانت از حقوق مردم، قانون سلامت اداری مقابله با فساد و قانون انتشار و دسترسی به اطلاعات آزاد، مولفه های دیگری بود که معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آن، یادآور شد به همان اندازه که اطلاع رسانی قوانین و مقررات افزایش یابد به همان میزان نیز شکایات و تخلفات کاهش می‌یابد. 

این مقام مسئول، اثرگذاری فرایندهای بازرسی را در تحول بخشی و اصلاح عملکرد واحدهای بازرسی شده دانست و با تبیین اهمیت حوزه شفاف سازی، اذعان داشت که امتیازات دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس در این بخش و همچنین حوزه ملاقات‌های مردمی مطلوب بوده است.

وی جایگاه فارس و عملکرد مطلوب دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در استان را مطلوب قلمداد کرد و با اشاره به برتری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در چندین شاخص، به این نکته گریز زد که این اداره کل و همچنین بهزیستی فارس در حوزه ارزیابی عملکرد، خوب عمل کرده اند.

شکوفایی عمرانی و به ثمر نشستن پروژه های زمین گیر شده است

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس نیز در این نشست، بازرسی کارآمد را در سالم سازی واحدهای تابعه هر دستگاه اجرایی موثر دانست و ارتقای سلامت اداری و نظارت بر حُسن اجرای برنامه ها را جزو اولویت های مدیریتی خود عنوان کرد.

وحید خداپرست، شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس را یکی از شوراهای منسجم با تعامل حداکثری توصیف کرد و اذعان داشت که تلاش برای بهبود عملکرد و خدمتگزاری هر چه مطلوب تر به مردم در این دستگاه ها دنبال می شود. 

خداپرست با ارائه فهرستی از خدمات و اقداماتی که به صورت ساختارمند در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس صورت گرفته است، تاکید کرد که بهبود عملکرد و کسب رتبه های برتر در چندین شاخص، نشانه ارتقای کارکرد این دستگاه در مقایسه با دو سال گذشته است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به درخشش مدیریت روابط کار و پیشتازی این اداره کل در شاخص هایی همچون جذب اعتبارات ماده ۵۶،  تلاش برای رفع مشکلات تعاونی ها و افزایش تعهد اشتغال زایی را یادآور شد و توضیح داد که این استان در میان استان‌های بزرگ و همطراز خود در جایگاه نخست نظارت و صحت سنجی اشتغال ایجادی کشور ایستاده است.

در واقع تحقق وعده صادق و روی خوش اشتغال زایی در فارس در همین چند وقت اخیر رخ داده است و خداپرست نیز با اذعان به همین مسئله، یادآور شد که مسائلی همچون ارتقای سلامت نظام اداری، ارتباطات مستمر با مردم و راه اندازی میز خدمت، اقدامات پیشگیرانه در رابطه با کاهش فساد و رفع نواقص احتمالی به صورت جدی دنبال می شود. 

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس با بیان اینکه سلامت اداری و رفع گلوگاه های فساد به صورت جدی پیگیری می شود به شکوفایی عمرانی و به ثمر نشستن پروژه های زمین گیر شده ای که در همین مدت با تلاش بی وفقه به مرحله افتتاح رسیده است اشاره کرد و یادآور شد که با مستند کردن ملاقات های مردمی، تعامل با کارمندان، افزایش نظارت ها و بازرسی ها، چشم انداز و رویکردها، معطوف به حل مشکلات مردم، ایجاد رفاه و اشتغال است. 

گفتنی است در این نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس با ارائه نقطه نظرات خود به بیان راهکارها و پیشنهادات  در راستای بهبود عملکرد واحدهای زیرمجموعه خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز