خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

میانگین خاموشی‌ها کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۱۹

تمرکز بر افزایش بهره‌وری است

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: طی دو سال گذشته برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق شیراز بر سه اصل کاهش هزینه، افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود استوار شده است.

به گزارش ایلنا، تیمور عزیزی یکی از اقدامات زیرساختی مهم در راستای افزایش ظرفیت، کاهش تلفات و بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه و ایجاد ظرفیت جدید را ارتقاء شبکه ۱۱ به ۲۰ کیلوولت، معرفی و اضافه کرد: در این راستا در منطقه شاپورجان شیراز ۱۱۰ دستگاه ترانس با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، با بهره‌گیری از توان نیروی انسانی تخصصی توزیع برق شیراز، تامین و نصب شده است.

او با اشاره به اینکه با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرای پروژه‌های ارتقاء بهره‌وری، به جای خرید ترانس‌های جدید، ترانس‌های با ظرفیت خالی شناسایی و جابه‌جایی ظرفیت انجام شده است، گفت: سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل از این جابه‌جایی ظرفیت ترانس را شاهد بوده‌ایم.

عزیزی گفت: در حوزه پروژه‌های نیرورسانی و اصلاح شبکه از توانمندی نیروهای شرکت توزیع نیروی برق شیراز به جای به کارگیری نیروی پیمانکاری استفاده شده که این امر نقش ارزنده ای در ارایه خدمات مطلوب به مشترکان داشته است.

او با اشاره به جایگاه شیراز در حوزه گردشگری اعم از سیاحتی و زیارتی و سلامت و لزوم توجه به روشنایی معابر، گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز، برای نخستین بار، با هدف ارتقاء کمی و کیفی خدمات در موضوع روشنایی معابر، اقدام به ایجاد یک اداره متمرکز در حوزه روشنایی معابر کرده، که نتایج ارزنده‌ای به دنبال داشته است.

عزیزی این اقدام را منجر به کاهش تماس‌های تکراری، افزایش سطح رضایت‌مندی مشترکان و شهروندان و گردشگران، بهبود قابل توجه وضعیت روشنایی معابر و ... ذکر و اضافه کرد: بخشی از مشکلات حوزه روشنایی معابر مربوط به سرقت کابل برق شبکه است، به طوریکه اگر چند متر کابل از یک بخش شبکه به سرقت برود، امکان دارد وسعت قابل توجهی از یک منطقه را دچار مشکل کند.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: متمرکزسازی اداره روشنایی معابر، منجر به ارتقاء امنیت معابر، بهبود مبلمان و زیبایی بصری و کمک به ایجاد و تقویت نشاط و شادی اجتماعی، اثرگذار بوده است.

عزیزی با اشاره به هرس بیش از ۲۰هزار درخت درگیر با شبکه برق از ابتدای امسال تاکنون، افزود: این اقدام با هماهنگی و همکاری شهرداری شیراز و با هدف جلوگیری از بروز مخاطرات ناشی از بارندگی، وزش باد و ... اجرایی شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گروه‌های خط گرم ذکر و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۵ هزار مورد عیوب شبکه برق، در قالب تعمیرات پیشگیرانه و توسط گروه‌های خط گرم برطرف شد که ارمغان آن تامین انرژی پایدار برای مشترکان است.

عزیزی با یادآوری اینکه امسال شاهد روند کاهشی در نرخ خاموشی بوده‌ایم، اضافه کرد: مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک که سال گذشته ۱۵۸ دقیقه در سال بود، امسال به ۱۳۵ دقیقه کاهش و شرکت توزیع نیروی برق شیراز در این شاخص، به رده‌های برتر کشور ارتقاء یافته است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن بیان اینکه با سلسله اقدامات در زمینه بهینه‌سازی و مهندسی مجدد که روی شبکه اجرا شد، شاهد کاهش نرخ حوادث غیرمترقبه بوده‌ایم، گفت: این موضوع در کاهش عدد میانگین خاموشی اثرگذار بوده است.

او در بیان سایر عوامل اثرگذار در کاهش میانگین خاموشی، عنوان کرد: طی سنوات اخیر فرآیند اتوماسیون شبکه به صورت ویژه در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق شیراز قرار گرفت که با بهره‌مندی از آن شاهد جهش کیفیت ارایه خدمات و مدیریت منابع هستیم.

عزیزی همچنین از راه اندازی سامانه های پیامکی و USSD Code در آینده نزدیک خبر داد و افزود: راه اندازی سامانه پاسخگویی هوشمند و مکانیزه ۱۲۱ نقش اثرگذاری در ارتقاء کمی و کیفی خدمات داشته و امکان پاسخگویی به ۲۴۰ هزار تماس مشترکان فراهم کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه نوسازی شبکه، اصلاح، بهسازی و تعمیرات و هوشمندسازی شبکه، از عوامل مهم و تاثیرگذار در حفظ پایداری شبکه و کاهش خاموشی است، گفت: خوشبختانه با نوسازی کل شبکه فشارضعیف، به طول هزار کیلومتر، انجام عملیات تعمیرات گروهی زیرنور آفتاب و هوشمندسازی، وضعیت شبکه در محدوده عملکرد این شرکت، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

عزیزی پیرامون تعمیرات در زیر نور آفتاب گفت: طی ۲ سال اخیر و با انجام بالغ بر ۲ هزار عملیات گروهی تعمیرات زیرنورآفتاب و در مواقع غیربحرانی، نقاط و خطوط بحرانی و عیوب شبکه شناسایی و با اجرای کامل چرخه PDCA، برطرف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز