خبرگزاری کار ایران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی؛

بیش از سه‌هزار کتابخانه فعال در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۴۷۷

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت :سه‌هزار و ۸۰۰ کتابخانه فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی رمضانی روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برقراری زنگ کتابخوانی در مدارس اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر کتاب و کتابخوانی تاکید دارند که تا رسیدن به نقطه تمدن کتابخوانی مدنظر رهبری فاصله داریم اما وضع وخیم نیست و ایران از لحاظ شبکه کتابخانه‌ها بین ۲۰ کشور برتر جهان است.

وی افزود: پس از ایران کشور ترکیه با یک هزار و ۶۰۰ کتابخانه در جایگاه دوم منطقه است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه خدمات جدید در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارایه شده است تصریح کرد: ارایه خدمات و دسترسی عموم، مدنظر کتابخانه‌ها و دیگر نهادها است که باید بر این اساس تلاش کنیم.

رمضانی ادامه داد: علاوه بر ضرورت توجه به روستاها، جامعه عشایر مورد توجه می‌باشد همچنین تقویت کتابخانه های مسجد و مدارس در اولویت است چراکه تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی دارد.

وی گفت: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در جوار مصلی شهر قرار دارد که یک رابطه پایدار بین مساجد و کتابخانه ها بوجود آورده و مسجد محوری در حوزه کتابخوانی را تحقق بخشیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز