خبرگزاری کار ایران

معاون آی‌تی پیشخوان ملی مطرح کرد:

آی‌تی یک رشته مهارتی و نیاز به تجربه کافی و مهارت لازم دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۶۸۵

معاون آی‌تی مگا اپلیکیشن پیشخوان ملی در یک گفت‌وگو به تفاوت دو رشته فناوری اطلاعات (IT) با مهندسی کامپیوتر پرداخت و با اشاره به آینده بازار آی‌تی و درآمد آن، پیشنهاداتی به جوانان علاقه‌مند به این حوزه ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، آرش کمالی بیان کرد: فناوری اطلاعات (IT) به تکنولوژی ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ها گفته می‌شود که منجر به تبادل و انتقال داده‌ها می‌شود؛ این ارتباط ممکن است از طریق دستگاه‌های همراه و با کمک یک اپلیکیشن نظیر پیشخوان ملی برقرار شود و یا از طریق یک سامانه بر بستر وب مانند کافی نت آنلاین ملی یار انجام شود.

معاون آی‌تی پیشخوان ملی با بیان اینکه اعمال متعددی از جمله تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل سیستم‌ها، جابه‌جایی دیتاها، پشتیبانی و نگهداری داده‌ها به دلیل وابستگی‌های فناورانه به حوزه IT مرتبط هستند، عنوان کرد: "گرچه مهندسی کامپیوتر به عنوان یک حوزه، بر تمرکز بر محاسبات ریاضی تاکید دارد، اما علم اطلاعات و فناوری (IT) بیشتر به ابعاد تکنولوژی کامپیوتر می‌پردازد." این نگاه به ارتباط علم اطلاعات با دیگر زمینه‌ها نشان از گسترش دیدگاه در حوزه فناوری دارد.

کمالی همچنین خاطرنشان کرد: با پیشرفت تکنولوژی، قطعا آی‌تی در آینده چشم‌اندازی قدرتمند، خوب و رو به رشدی خواهد داشت؛ گسترش و توسعه خدمات مالی و اداری غیر حضوری بر بستر وب در سیستم ثبت‌نام آنلاین وام در سامانه ملی وام و ثبت آنلاین شرکت در سامانه ملی ثبت به‌عنوان یک مثال خوب، پتانسیل بالای پیشرفت و رشد در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات در شمار رشته‌هایی است که صرفاً با گذراندن دوره‌های آکادمیک نمی‌توان به اهداف مورد نظر در آن رسید، گفت: آی‌تی یک رشته مهارتی است و نیاز است برای ورود به این حوزه تجربه کافی و مهارت لازم کسب شده باشد.

معاون آی‌تی پیشخوان ملی همچنین تصریح کرد: آی‌تی در حال حاضر بازار خوبی دارد و گرایش‌های مختلف آن، بازار کار قدرتمندی ایجاد کرده و در عین حال درآمد در این حوزه هم قابل توجه است.

کمالی تأکید کرد: آی‌تی به دلیل قرارگیری در بستر اینترنت، درآمد قابل توجهی دارد؛ اما درصورتی‌که از راه حرفه‌ای و درست وارد این حوزه شویم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ورود به کدام گرایش‌های آی‌تی چشم‌انداز بهتری دارد؟ گفت: برنامه‌‌نویسی انواع وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای تلفن همراه، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یا SEO، یادگیری ماشین (در هوش مصنوعی استفاده می‌شود)، مهندسی داده، امنیت و بلاکچین به ترتیب از جمله حوزه‌‌های رشته آی‌تی است که چشم‌انداز بلندمدت اقتصادی خوبی در آینده دارند.

کمالی با اشاره به صرافی آنلاین رمزارزی ملی چنج خاطرنشان کرد: بازارهای مالی و ارز دیجیتال به‌عنوان یکی از تکنولوژی‌های جدید و پرطرف‌دار که گردش مالی قابل توجهی دارند از نمونه‌های بارز یک چشم‌انداز خوب محسوب می‌شوند که نوع فعالیت آنها ارتباط تنگاتنگی با دنیای IT دارد. البته در کنار دانش و تخصص در این حوزه تأمین منابع مالی نیز حائز اهمیت است که پلتفرم تامین مالی جمعی ملی سرمایه برای پاسخگویی به این نیاز به وجود آمده است.

معاون آی‌تی پیشخوان ملی همچنین با تصریح بر این موضوع که با پیشرفت تکنولوژی جدید، مرگ کسب‌وکارهای سنتی مشاهده می‌شود به همین دلیل نیاز است گرایش به فعالیت در حوزه آی‌تی افزایش یابد، افزود: در دوره حاکمیت بیماری کرونا و قرنطینه‌‌ای که اتفاق افتاد، بسیاری از کسب‌وکارها به تعطیلی رسیدند؛ اما برخی با استفاده از سایت و اپلیکیشن خود را به‌روز کردند، لذا اگر بازارهای خود را با آی‌تی مطابقت ندهیم و به‌روز نکنیم و‌ آن را در کسب‌وکارها نگنجانیم، در آینده قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

کمالی به علاقه‌مندان ورود به این حوزه نیز پیشنهاد کرد که از ابتدا هدف و ابزار خود را به‌درستی انتخاب و از زبان برنامه‌نویسی پایتون استفاده کنند، چرا که زبان برنامه‌نویسی بسیار قدرتمندی است که به زبان انسان هم نزدیک‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز