خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای جدید پژوهش و فناوری اطلاعات رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۹۳۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسیاری از موضوعاتی که امروز از جمله بیگ‌دیتا، بارانش ابری و اینترنت اشیا برای تبیین در جامعه نیاز به پژوهش و خروجی پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رونمایی از دستاوردهای جدید پژوهش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز 47 سال از تاسیس مرکز مخابرات که امروزه به نوعی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود، می‌گذرد و این روز را به پژوهشگران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل تغییر کاربرد تکنولوژی‌ها و ظهور تکنولوژی‌های جدید، امورات اقتصادی و اجتماعی مردم در حال تحول و تجربه دورانی جدید است.

وی تاکید کرد: در تمام مراحل از جمله شناخت، انطباق، هدف‌گذاری و حرکت نیاز به پژوهشگران برای انجام پژوهش‌ها داریم. بسیاری از موضوعاتی که امروز از جمله بیگ‌دیتا، بارانش ابری و اینترنت اشیا برای تبیین در جامعه نیاز به پژوهش و خروجی پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد.

آذری جهرمی در خصوص دستاوردهای جدید پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات گفت: امروز بخشی از فعالیت‌هایی که در یک سال و نیم گذشته انجام شده است توسط این پژوهشگاه رونمایی شد که از جمله آنها باید به آزمایشگاه‌های مورد نیاز کشور و سامانه‌های بومی اشاره داشت.

خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به دستاوردهای جدید این پژوهشگاه گفت: امروز از فعالیت‌های یک و نیم تا دو سال گذشته این پژوهشگاه رونمایی شد و تمامی آنها آماده عرضه و ورود به بازار برای ارائه هستند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سرویس‌ها و سامانه‌های جدید رونمایی شده، اظهار داشت: مدل جدید سوئیچ‌های IMX با فناوری جدید سامانه رتبه‌بندی پایش وب‌سایت‌ها، سامانه اندازه‌گیری شرکت پرتوهای رادیویی با حمایت سازمان تنظیم مقررات و تجهیزات فیبر نوری برای دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات از جمله دستاوردهای جدید این پژوهشگاه است.

وی افزود: با توجه به نیازهای آزمایشگاه تجهیزات شبکه و نرم‌افزارهای امنیتی و آزمایشگاه فرهنگی و صیانت از حریم خصوصی ایجاد شده است. همچنین ابزار پایش وب عمومی و ابزاری بر پایه طرح جویشگر بومی توسعه و رونمایی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز