خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

رشد ۳۷۲ درصدی روکش آسفالت راه‌های روستایی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۷۰۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در دو سال اخیر با هدف محرومیت زدایی روستاهای مازندران ۳۷۲ درصد افزایش نسبت به مشابه سال‌های گذشته در حوزه راه‌های روستایی داشتیم.

حسن جهانیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت:  مازندران با دارا بودن بیش از ۷۰۰ دستگاه پل‌های بزرگ و همچنین تونل‌ها و راهدارخانه‌ها و ۸ و‌نیم‌ درصد سهم تردد از کشور و ۳.۱ درصد سهم از راه‌های شهری است که نشان از خدمات رسانی سه برابری در حوزه‌ راه‌های استان دارد.

جهانیان به فعالیت ۸۰۰ نفر از کارکنان راهداری در حوزه‌های خدمات رسانی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: این اداره کل بر ۶ هزار دستگاه مسافربری و ۱۸ هزار دستگاه ناوگان باری نظارت می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای مازندران، ارزش ریالی راه‌های استان را بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نگهداشت راه‌ها است که متاسفانه اعتبارات ما کمتر از یک پنجم این رقم است.

جهانیان ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از راه‌های استان نیاز به نوسازی  و تکمیل ارتقای سطح سرویس دارد و برای اجرای آن نیز نیازمند ۳ همت اعتبار هستیم.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌های این اداره کل بر اساس آنالیز انجام شده اولویت بندی و در مرحله اجرا قرار می‌گیرد. حوزه‌های راه‌های فرعی نیز شرایط به همین گونه است.

جهانیان تکمیل پروژه‌های سنواتی و‌ نیمه‌‌تمام را هدف‌گذاری اصلی این اداره کل عنوان کرد و گفت: همچنین اجرا و تکمیل بیش از ۳۰۰ راه روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از تجهیز دوربین تخلف سرعت در راه‌های استان با هدف رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای مازندران، روکش آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان و ۹۰ کیلومتر روکش حفاظتی راه‌ها را از اقدامات این دستگاه خدمات رسان اعلام کرد و گفت: در دو سال اخیر با هدف محرومیت زدایی روستاهای مازندران ۳۷۲ درصد افزایش نسبت به مشابه سال‌های گذشته در حوزه راه‌های روستایی داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ۳۲ تن جابجایی کالا داشتیم توزیع عادلانه بار را از اقدامات مهم این اداره کل برشمرد.

جهانیان از رونمایی سامانه جامع مدیریت روشنایی در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد و گفت: این سامانه علاوه بر این که رد یابی عواملی که انفال عمومی را به یغما می‌برند را انجام می‌دهد، تهدیدات و آسیب ها نیز به موقع اطلاع رسانی می شود.

وی راه‌اندازی سامانه مدیریت سوخت مخازن خودروها و تجهیزات راهداری با هدف کنترل و مدیریت مصرف و سامانه راهبردی و دانش بنیان هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران مدیریت و کنترل طرح‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

جهانیان به راه‌اندازی سامانه جامع آمار و اطلاعات اشاره کرد و گفت: بر اساس این سامانه علاوه بر رصد همه آمار و اطلاعات طرح‌ها، اعتبارات و عملکرد کارکنان نیز رثد می‌شود.

وی افزود: این اداره کل متولی ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز