خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس:

ایجاد شهر جدید موجب تضعیف جایگاه بندرعباس می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۴۳

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تصمیم اتخاذ شده مسئولان استان پیرامون تغییر حریم شهر بندرعباس غیر کارشناسانه است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سیدمحمدرضا موسوی در نطق پیش از دستور صد و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس با انتقاد از تصمیم اخیر مسئولان استان در خصوص حریم شهر بندرعباس، گفت: تصمیم اتخاذ شده مسئولان استان پیرامون تغییر حریم شهر بندرعباس بدون در نظر گرفتن تمام جوانب و غیر کارشناسانه است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به تصمیمات غیر کارشناسانه گذشته، افزود:  سال‌ها پیش به دلیل خطاهای محاسباتی یک مدیر،محله‌ای به وجود آمد که امروز نه شهرداری و نه دیگر دستگاه‌های خدمات رسان امکان ارائه خدمت  به این محله را ندارند.  

پرسنل صنایع در آسمان زندگی نمی‌کنند

موسوی، اثرات تغییر در حریم شهر بندرعباس را شرح داد و اضافه کرد: در مناطق مختلف  کشور صنایع در حریم شهرها استقرار داده می‌شوند تا امکان بهره مندی کارکنان از خدمات و ظرفیت های شهر فراهم شود . بهرحال کارکنان برای تأمین  مسکن، درمان، تفریح، آمد و شد از ظرفیت شهری استفاده می‌کنند. متاسفانه تصمیم اتخاذ شده با پشتیبانی دولت این امکان را از شهروندان می‌گیرد. اگر بندرعباس به عنوان  شهر مادر کوچک‌تر شود جمعیتی که به شهر اضافه می‌شوند را کجا مستقر می‌کنند؟ پرسنل صنایع که در آسمان زندگی نمی‌کنند. معمولا در برنامه ریزی شهری، شهر مادر که صنایع محور است، رشد داده می شود.

خروج صنایع از حریم بندرعباس کارشناسانه نیست

وی خطاب به مسئولان، گفت: این چه تصمیم غریبی است که می‌خواهید حریم شهر بندرعباس را کوچک و صنایع را از آن خارج کنید؟ کدام کارشناس یا کارشناسان چنین تصمیمی را تأیید کرده‌اند؟

موسوی با اشاره به تصمیم مسئولان و استاندار هرمزگان مبنی بر  احداث شهر جدید در شرق بندرعباس، تصریح کرد: چگونه در شرق بندرعباس آن هم چسبیده به حریم شهر، شهرجدیدی باظرفیت های مهم  طراحی می‌شود؟ پس آورده‌ای که قرار است شهر بندرعباس را رشد دهد چه می شود؟ ایجاد شهر جدید موجب تضعیف جایگاه بندرعباس می شود. خطاب به استاندار، معاون عمرانی استانداری  و فرماندار بندرعباس، عرض می کنم این رویه ناصحیح را اصلاح کنید.  .بندرعباس در آمایش سرزمینی به عنوان کلانشهر فولاد، انرژی و صنعت شناخته می‌شود، به بهانه عدم امکان صدور مجوزهای زیست محیطی ، صنعت را از این شهر نگیرید و به حریم آن آسیب وارد نکنید.

تعارف نکنید مردم را کوچ دهید

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: عوارض تصمیمات غیرکارشناسانه را از مردم بندر خمیر جویا شوید. مردمی که  با مشکلات تنفسی، آلرژی و مصائب  زیست محیطی روبرو هستند. بیدار شوید! اگر اولویت توسعه صنایع از مردم بندرعباس بیشتر است  تعارف نکنید، بگویید مردم بندرعباس از کنار ساحل جمع کنند و بروند و شما به فکر توسعه صنعت باشید. اگر به فکر مردم هستید این موضوع را در سفر ریاست جمهوری حل کنید.

بی توجهی به تامین سوخت در هرمزگان، عمدی است

سید محمد رضا موسوی با اشاره به محرومیت‌های استان، تصریح کرد: هرمزگان به رغم رشد صنعتی و در آمدهای سرشاری که این استان دارد اما همچنان در زمره محرومترین مناطق کشور قرار دارد. نمونه آن به حوزه درمان باز می‌گردد، به دلیل وجود زیرساخت‌های خوب در استان‌های همجوار، مردم مجبورند برای درمان به آنجا سفر کنند. برای انجام این سفرهای حیاتی باید سوخت مورد نیاز تأمین شود. بین بندرعباس -حاجی آباد، میناب و بندرلنگه در مجموع چند مجتمع رفاهی وجود دارد؟

وی گفت: چقدر توان سوخت رسانی به مردم افزایش داده شده است؟ تنها جایگاه بین حاجی آباد و بندرعباس هم اکنون  در حال تعمیر است. در سیرجان هم سوخت نمی‌دهند، در حالیکه هرمزگان و بندرعباس یکی از مهمترین استان های تأمین کننده بنزین کشور است. چرا باید مردم استان برای تأمین سوخت در رنج باشند؟  به نظر می رسد  این بی توجهی عمدی است. مردم هرمزگان قاچاقچی سوخت نیستند که در سیرجان و مناطق دیگر خدمات نمی‌دهند . زدن این برچسب ها توهین به هرمزگانی ها و نشانه ضعف برخی متولیان در ارائه خدمات است. مدیران استانی اگر توان حل مشکلات مردم را ندارند، کنار بروند.

موسوی خطاب به شهردار، گفت: آقای شهردار! نسبت به تغییر وضعیت در سازمان فرهنگی ورزشی مقصرید و باید ورود کنید، بارها در صحن شورا برای واگذاری فرهنگ سراها به مردم و اهالی تذکرات لازم داده شده است  اما انگار نه سازمان تابع دستورات شماست و نه شما  به سخنان و تذکرات توجه داشتید حتماً نسبت به تغییر این رویه اقدام کنید.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس افزود: آقای شهردار  در حوزه ورزش گفتید ورزش‌های آبی ساحلی تقویت می‌شوند، انصافا  چند ورزش ساحلی در سازمان فرهنگی ورزشی حمایت می‌شود؟ در فوتبال ساحلی صاحب رتبه شدیم ولی مطالبات بازیکنان و کادر می‌ماند در صورتی که  مطالبات فوتبال را پرداخت می کنید. این رویه، نامطلوبی است.

ما برای خدمت به مردم آمده‌ایم

سخنگوی شورای شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: آقای شهردار! عملیات برخی از پروژه‌ها را آغاز کردید که تبدیل به پارکینگ  مینی بوس و اتوبوس هاست، شهرداران مناطق اگر تصمیم ندارند نسبت به این طرح ها  اقدامی انجام دهند بگویند. شورا برای شواف، این طرح ها را آغاز نکرده‌اند بلکه برای خدمت به مردم آمده اند. اگر قرار باشد از آبروی شورا هزینه شود ، اعلام کنید.تا تکلیف خود را بداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز