خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

معدوم سازی بیش از ۷۱ تن مواد فاسد و غیرقابل مصرف در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۴۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از جمع آوری و معدوم سازی ۷۱ تن و ۳۲۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در سطح بازار و واحدهای عمومی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، مریم کوشکی روز شنبه نهم دیماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : امسال در راستای کنترل وضعیت بهداشت عمومی، از ۶۶ هزار و ۱۶۷ مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس در استان بازرسی شده است.

وی افزود: در این راستا علاوه بر معدوم سازی بیش از ۷۱ تن مواد فاسد و غیرقابل مصرف، ۸۹۰ واحد صنفی دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۷۱ مورد نیز پلمب شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نمونه برداری از یک هزار و ۹۹۳ مورد مواد غذایی عنوان کرد: در راستای سنجش عوامل محیطی موثر بر سلامت، با استفاده از تجهیزات پرتابل، ۱۰۴ هزار و ۲۲۱ مورد بازرسی انجام شده است.

کوشکی تصریح کرد: همچنین هفته گذشته نیز در بازرسی مشترک کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و اداره تعزیرات حکومتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،۲ واحد صنفی در بروجرد به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند برای ثبت شکایت‌های خود در حوزه بهداشت با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و این شماره به صورت شبانه‌روزی پاسخگو خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز