خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی کشور:

ایران در سینمای جهان اسلام رتبه نخست را دارا است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۳۳

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: سینمای ما در دنیای جهان اسلام رتبه اول را دارد و سالمترین و پاکترین سینمای دنیا شناخته شده است.

به گزارش ایلنا، سفر محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور به قزوین، با دیدار با نماینده ولی فقیه این استان و ادای احترام به شهدا آغاز شد.

محمد خزاعی در این دیدار گفت: در سال گذشته و در جریان اغتشاشات فشار زیادی بر حوزه سینما وارد شد که به لطف مردم این فتنه مرتفع شد و امروز آرامش نسبی خوبی در کشور برقرار است.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: در سفرهای استانی به حدود ۷۰ شهرستان مختلف سفر کردم و متوجه چند مساله اساسی شدم که در وزارت ارشاد با آن مواجهیم.

خزاعی ادامه داد: متاسفانه میان مدیران نگاه جدی به سینمای شهرستان‌ها نبوده است و همه امکانات در تهران قرار داشته است و لذا بر اساس این سفرها مقدر شد تا تعداد سینماهای کشور به یک‌هزار عدد برسد.

این مسئول افزود: در ابتدا ۵۷۰ سالن سینما در کشور بود و طبق برنامه ریزش‌های انجام شده برآورد شد تا ۴۳۰ سینمای دیگر هم ساخته شود که تا به حال حدود ۲۰۰ سینما افتتاح شده و ۵۴ سینمای دیگر تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی گفت: هر استانی که شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد در آن سینما ساخته خواهد شد.

خزاعی افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یکی از بهترین مدیرکل‌های ارشاد کشور است که بسیار پیگیر و پویا است و در وزارتخانه مسایل و مشکلات این استان را پیگیری می‌کند.

خزاعی همچنین با اشاره به رتبه ۱۲ سینمای ایران در جهان گفت: وضعیت ما در سینما در دنیا خوب است اما در برابر کشورهایی با سینمایی به قدمت چند صد سال ما زیرساخت‌های ضعیفی داریم.

وی با اشاره به اهمیت سالم سازی فضای سینما گفت: محور ما خانواده است و از هر گونه آسیب در آثار تصویری جلوگیری شده است و بعضی فیلم‌ها هستند که خانواده‌ها برای دیدن آن با دغدغه کمتری به سینما می‌روند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به مطرح کردن نظریه سینمای اسلامی تاکید کرد: منظور از سینمای اسلامی صرفا سینمای دینی نیست، اسلام درباره همه چیز قوانین خودش را نوشته مثلا روابط اجتماعی، خانواده، داد و ستد و می‌توانیم از مضامین دینی در ساخت آثار استفاده کنیم.

خزاعی عنوان کرد: اخیرا حدود ۳۰ تا۴۰ نفر حزب الهی متخصص و متعهد وارد این حوزه شده‌اند و همینطور شاهد آثار مرتبط با عاشورا، کربلا و مضامین مذهبی در جشنواره فیلم فجر همین امسال هستیم و البته ساخت آثار درباره شهدا آغاز شده است.

وی با تاکید بر با شعار اخلاق، آگاهی و امید عنوان کرد: تولید فیلم‌های کمدی سالم و اجتماعی با محتوای مناسب و انتقال پیام نیز جزء اهداف مهم ما است.

خزاعی در ادامه از برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن میان سینماگران خبر داد و گفت: افراد مومن و متدینی در میان هنرمندان داریم اما در هیاهویی که ایجاد شده ما فقط یک عده آدم خاص را می‌بینیم و اینان گم شدند.

خزاعی تاکید کرد: امروزه سینما یک تعهد است و می‌تواند در دنیا تاثیرگذار باشد و بسیاری کشورهای عربی با وجود بودجه بالا اما سرمایه انسانی برای ساخت آثار فاخر ندارد و مجبورند از سرمایه‌های انسانی سایر کشورها استفاده کنند، در حالی که ما در کشور استعدادهای ناب و ظرفیت هایی داریم که با استفاده از آنان می‌توانیم آثار فاخری تولید کنیم.

زیرساخت‌های قزوین در حوزه سینما ضعیف است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم در آغاز این دیدار گفت: سازمان سینمایی کشور در چند سال گذشته مراوداتی را آغاز کرده و ما بیست و هشتمین استانی هستیم که میزبان مدیریت این سازمان هستیم و این حضور بسیار جای تقدیر و تحسین دارد که با حضور ایشان مسایل هنرمندان و اموراتشان پیگیری می‌شود.

حسین براتی افزود: این پیگیری‌ها در بخشی از سفرهای او در گذشته به عینیت رسیده و امیدواریم استان قزوین هم بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های قزوین در حوزه سینما ضعیف است و امیدواریم با تفاهم نامه‌ای که امروز امضا خواهد شد اهالی سینما اقدامات شایسته‌ای در این حوزه داشته باشند.

عرصه هنر و سینما در اختیار آموزه‌های دینی قرار گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی هم در این دیدار خطاب به معاون وزیر ارشاد گفت: قیامی در حال رخ دادن است که بر اساس آن همه عرصه‌های هنر و سینما و امکانات مملکت در اختیار آموزه‌های دینی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: سوره‌های قرآنی ظرفیت زیادی دارند برای پرداختن در هنر و به خصوص سینما دارند که این ظرفیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست،

حتی می‌شود گفت همه کشورهای اسلامی هم از این برخوردار نیستند و این امکانی است که در اختیار شما هست.

وی عنوان کرد: همانطور که در قرآن آمده بر غذای خود نظارت کنید باید بر خوراکی مثل سینما هم که برای ذهن و روح مردم است نظارت باشد که این رسالت سنگینی بر دوش شما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز