خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی کشور:

فیلم کمدی اقتصاد سینمای ایران را نگه داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۹۷

فیلم‌های کمدی امروز سالم هستند

رئیس سازمان سینمایی کشور علت دیده شدن ژانر کمدی گفت: فیلم کمدی همیشه اقتصاد سینمای ایران را نگه داشته البته اینکه چرا به سمت سایر ژانرها نمی‌رود به مسایل مختلف بازمی‌گردد و صرفا سینما در آن دخیل نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست صمیمانه رئیس سازمان سینمایی کشور با سینماگران استان قزوین، پیش از ظهر امروز در سینما بهمن برگزار شد.

محمد خزاعی در این نشست گفت: قزوین نسبت به خیلی از استان‌ها شرایط بهتری دارد و نخبگان خوبی در این استان داریم که در جشنواره‌های مختلف رتبه کسب می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به دغدغه سینماگران عنوان کرد: کار، معیشت، زیرساخت، آموزش، توسعه و تجهیرات از دغدغه‌های مشترک سینماگران تمام استان‌ها است، البته در استان‌ها حداقل‌ها مطالبه می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که سینما را تحویل گرفتم وضعیت مناسبی نداشت، به دلیل کرونا شاهد بیکاری در این عرصه بودیم و همه معتقد بودند سینمای ایران ورشکست شده است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: احیای شرایط ورشکسته در مرتبه اول اهمیت قرار داشت که باید مد نظر قرار می‌گرفت و با تدبیر و برنامه‌ریزی، امروز رونق و توسعه و رکورد فروش را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: مخاطبی که با سینما قهر کرده بود امروز برای دیدن فیلم می‌آید، سرمایه‌گذارها امیدوار برگشتند و افرادی که می‌گفتند سینما را می‌بندیم با سرمایه‌گذارهای جدید ساخت و ساز می‌کنند.

دیده شدن فیلم‌های استاندارد روی پرده سینما یکی از اهداف ما بود

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: مردم تعارف ندارند، دوست ندارند تجربه‌های شخصی فیلم ساز را ببینند، دنبال ایده و فکر نو، قصه و روایت صحیح و همزادپنداری با شخصیت‌های فیلم هستند و مجبور هستیم که بگوییم ژانر کمدی احیاگر سینمای ایران است.

وی ادامه داد: معتقدم فسیل فیلم بدی نیست و مضمون‌هایی اخلاقی منفی ندارد، فیلم‌های کمدی امروز سالم هستند و می‌توان با خانواده آن را دید و این اتفاق بود که باعث شد رکورد جدید زده شود.

خزاعی تاکید کرد: یکی از افتخارات ما این است که تلاش کردیم توجه به جریان خانواده زیاد شده و نظارت‌هایی داریم که فیلم‌های استاندارد روی پرده سینما بینیم.

استان‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته‌اند

این مسئول فرهنگی بیان کرد: ما در سازمان سینمایی به شهرستان‌ها نگاه جدی‌تری داریم که سفرهای استانی کرد آن است، در این سفرها نظرات گفته شده در برنامه ریزی‌های جدید مدنظر قرار می‌گیرد و به خاطر همین شاهد بهبود زیرساخت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در پایان دولت، هزار سالن خواهیم داشت، با اینکه نسبت به جمعیت و علاقه‌مندان سینما میزان زیادی نیست اما نسبت به وضعیت قبلی بهبود قابل توجهی داشته است.

خزاعی ادامه داد: وقتی توسعه اتفاق می‌افتد زمینه افزایش تولیدات فراهم می‌شود، ضمن اینکه سینما فضای اجتماعی جدید است و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

هزار فیلم ساز برای کارگردان اولی درخواست داده‌اند

وی بیان کرد: ۷۰ درصد بودجه سینما جوان به استان‌ها و ۳۰ درصد به تهران اختصاص پیدا می‌کند و دفترهای سینما جوان در کشور تجهیز خواهد شد و نیازهای آن‌ها احصا شده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به کارگردان اولی‌ها عنوان کرد: هزار فیلم‌ساز در کشور درخواست داده‌اند که در سال گذشته ۸۰ نفر و امسال ۲۰ نفر مجوز گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: تهیه کننده یکی از معضل‌های استان‌ها بود که مجوز تهیه کننده‌ها در استان‌ها صادر شده است و این موضوع به احیای سینمای استانی که هویت ملی و بومی ما است کمک می‌کند.

احیای فیلم سازی در استان‌ها کلید خورده است

این مسئول اظهار کرد: برای استان‌ها برنامه‌ریزی مستقل شده است چرا که در شهرستان‌ها گوهرهای جدی داریم که به آن‌ها توجه نشده است و احیای فیلم سازی در استان‌ها کلید خورده است و با جدیت پیگیری می‌شود و توسعه و عدالت فرهنگی درحال محقق شدن است.

وی اضافه کرد: مجموع بودجه سینمای کشور ۴۰۰ میلیارد است که ۲۰۰ میلیارد آن هزینه‌های جاری و ۱۰۰ میلیارد آن برای فارابی است و مابقی آن باید در سایر حوزه‌ها هزینه شود که نشان می‌دهد این بودجه درست نیست.

خزاعی گفت: در شرایط بحرانی موجود کشورهای مختلف با شرایط مختلفی مواجه هستند و اینطور نیست که با مهاجرت مشکل هنرمندان و فیلم‌سازان ما حل شود، فیلم‌سازانی داریم که درخواست دارند برگردند، برخی خودشان کار سیاسی کرده‌اند اما برای ورود بقیه مانعی وجود ندارد.

در پایان این نشست که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم حضور داشت از سه نفر از فعالان عرصه فیلم سازی قزوین تقدیر شد.

همچنین فیلم‌سازان و نویسندگان حوزه سینما هم مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز