خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن آب مساکن مهر شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۳۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: مخزن پنج هزار متر مکعبی مساکن مهر خوی با پیشرفت 90 درصدی در حال احداث است.

به گزارش ایلنا، یدالله سلطانی اظهار داشت: باتوجه‌به مشکل آب شرب مساکن مهر خوی؛ طرح احداث مخزن ذخیره آب در این منطقه از سال گذشته در حال ساخت است که اکنون  با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه بوده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سلطانی به هدف احداث این مخزن اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب در زمان اوج مصرف، تعدیل شبکه و توزیع مناسب آب در مساکن مهر خوی از اهداف مهم این طرح است.

وی با اشاره به اینکه سه چاه جدید برای این مخزن در نظر گرفته شده است گفت: دو حلقه از این چاه‌ها تجهیز شده و یک حلقه نیز به‌زودی تجهیز خواهد شد.

سلطانی افزود: بتن ریزی‌های کف، دیواره‌ها و سقف پایان یافته و عملیات حوضچه‌های ورودی و خروجی، ساختمان سریداری نیز در حال اتمام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی خاطرنشان کرد: این پروژه بعد از وقوع زلزله هشت بهمن‌ماه سال گذشته نیز فعال بوده و با وجود مخاطرات احتمالی همچنان در حال اجرا است.

سلطانی افزود: این مخزن که از جنس بتن‌آرمه در حال ساخت است که پنج هزار متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب برای مردم را دارد.

وی تصریح کرد: بتن‌ریزی کف و حوضچه‌های خروجی و شست‌وشوی مخزن با آرماتورگذاری حدود ۱۰۰ تن و اجرای بتن به حجم ۸۰۰ مترمکعب در سنوات گذشته اتمام یافته و آرماتورگذاری دیواره‌ها و ستون‌ها و بتن‌ریزی ستون‌ها، دیوار شمالی و غربی و میانی و همچنین سقف‌ها انجام شده است و در حال ایجاد دریچه‌های بازدید هستیم.

سطانی یادآور شد: با وجود مخزن ۱۵ هزارمترمکعبی در حال احداث توسط سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان غربی یکی ۱۰ هزارمترمکعبی جاده آغچه قشلاق و دیگری پنج هزار مترمکعب کنار مخزن شهید صفرزاده، حجم مخازن شهر خوی به ۵۱ هزار مترمکعب خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز