خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

روابط همکاری دانشگاه‌های گیلان و آستراخان تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۴۰

استاندار گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌های این استان با آستراخان گفت: این قرارداد برای پاسخ دادن به نیازهای علمی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دانشگاه‌های دو استان است.

به گزارش ایلنا ازرشت، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و مراسم عقد تفاهم نامه کاری دانشگاهی اظهار کرد: ارتباط دو سویه دانشگاه آستراخان با دانشگاه گیلان در این بازدیدها و نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر لزوم ظرفیت شناسی دانشگاه‌های گیلان و آستراخان افزود: انتقال اندوخته‌ها، دانش و تجارب دانشگاه‌های گیلان و آستراخان بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ترجمه خزری اضافه کرد: آموزش زبان فارسی و روسی به عنوان زبان محور خزر مورد تاکید است.

عباسی با بیان اینکه تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در اولویت است، گفت: تبادل دانش، استاد و کارهای پژوهشی و تحقیقی بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه اندازی خط ریلی رشت-کاسپین- آستارا ارتباط علمی و دانشگاهی گیلان و آستراخان تقویت می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌های این استان با آستراخان بیان کرد: این قرارداد همکاری برای پاسخ دادن به نیازهای علمی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دانشگاه‌های دو استان بسته شده است.

عباسی با تاکید بر لزوم تبادل تجارب در بخش علم و دانش اضافه کرد: در کنار روابط تجاری و اقتصادی دو کشور روسیه و ایران تبادل اندیشه‌ها و روابط در بخش موضوعات دانشگاهی به ویژه بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان گسترش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز