خبرگزاری کار ایران

اشتغال به کار ۷۰ درصد از دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۱۴

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ درصد از دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای استان در بازار کار مشغول به کار هستند.

به گزارش ایلنا، رسول خداوردی وند  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی ۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد و ۲دانشکده در ماکو و میاندوآب در حال تاسیس هستند، تصریح کرد: در مجموع در حال حاضر ۶۲۰۰ دانشجو در رشته‌های خاص و باهدف تربیت تکنسین ماهر در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند.

خداوردی وند یاد آور شد: در حال حاضر میانگین آموزش مهارت محور در کل کشور ۹ درصد است اما در آذربایجان‌غربی این رقم ۱۱ درصد است و هدف گذاری شده آموزش مهارت محور به ۵۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم و مسئله محور و همچنین برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه عنوان کرد.

وی به برگزاری  ۳۲ نشست با کارآفرینان برتر استان  در سال گذشته اشاره کرد و یاد آور شد: طرح" تاد" با هدف تربیت نیروی انسانی در استان اجرا می‌شود که در این راستا دانشگاه فنی و حرفه با ۵۹ واحد تولیدی و صنعتی قرارداد تامین نیروی انسانی به میزان ۱۳۰۰ نفر را امضا کرده است که این اقدام برای اولین بار در کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سراسری عکس دانشجویی با موضوع سوگ حسینی، برگزاری جشنواره نبات با موضوع جوانی جمعیت و برگزاری چهارمین یادواره شهدای غواص از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در طول سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز